DSpace@Çankaya

Özel eğitim mesleki eğitim merkezlerindeki yöneticiler ile öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi: Ankara ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yaman, Serap
dc.date.accessioned 2016-01-29T13:08:47Z
dc.date.available 2016-01-29T13:08:47Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yaman, S. (2015). Özel eğitim mesleki eğitim merkezlerindeki yöneticiler ile öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi: Ankara ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/565
dc.description # Ambargolu # tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada Ankara İli, Özel Eğitim Merkezi Eğitim Merkezlerinde görev yapan yöneticiler ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri incelenmiştir. Araştırma; 2013-2014 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, Ankara ili sınırları içinde bulunan, 9 ayrı resmi "Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi"nde görev yapan 22 yönetici ve 162 öğretmen olmak üzere toplam 184 eğitim çalışanını kapsamaktadır. Bu eğitim çalışanlarından, "ulaşılabilen örneklem grubu" olarak, anketlere katılım sağlayan, doğru ve eksiksiz olarak anketleri dolduran, 21 yönetici ve 71 öğretmen olmak üzere, toplam 92 kişinin verileri kullanılmıştır. Yapılan bu ankette iş doyum düzeylerini belirlemek amacıyla; 37 ifadenin yer aldığı, istek ve algılara yönelik "İş Doyum Ölçeği" ve katılımcılar hakkında bilgi almak amacıyla hazırlanan, 18 ifadenin yer aldığı "kişisel bilgi formu" kullanılmıştır. Yapılan anket yöneticiler ve öğretmenler olarak iki kısımda ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Her bir soruya verilen yanıtlar tek tek analiz edilip yorumlanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, SPSS 20 bilgisayar programı, frekans ve yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma, t-testi ve anova teknikleri ve coranbalh alpa teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada iş doyumu değişkenlerinden yaş, cinsiyet, kıdem, mezun olunan program gibi bireysel etmenler ve örgüt ortamları, ücret, okul yönetimi ile çalışanlar arası ilişkiler gibi örgütsel etmenler ele alınmıştır. Araştırma sonucunda iş doyum ölçeğine göre, yönetici ve öğretmenlerin istek ve algı düzey puanlarının aritmetik ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma, bulunmamıştır. İş doyum etken puanı ortalama değerleri alt alta sıralanmış ve her iki grupta da, iş doyum etkenlerine dönük istek ve algılara ilişkin ortalama değerlerde, çalışma koşulları, örgütsel ortamlar iş ve nitelik etkenlerinin, ücret, birlikte çalışılan kimseler ve gelişme yükselme olanakları iş doyum etkenlerine göre, daha yüksek ortalama değerler aldığı görülmüştür. Dolayısı ile istek ve algı sonuçları açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ortalama değerlere göre bakıldığında, "Orta Düzey" bir iş doyumu olduğu gözlenmiştir. Yaş, cinsiyet, kıdem ve mezun olunan program demografik değişkenlerine göre alınan puanlara bakıldığında, gruplar arasında istatistikî olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Bu bulgular doğrultusunda, Ankara İli, Özel Eğitim Merkezi Eğitim Merkezlerinde görev yapan yöneticiler ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasında, istatistikî olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, researcher investigated job satisfaction of administrators and teachers those working at the Private Education Center Training Centers in Ankara. This research covers a total of 184 education employees, including 22 administrators and 162 teachers working at 9 different official "Special Education Vocational Training Centre" located in the province of Ankara during 2013-2014 academic year second semester. Data from 92 individuals as "available sampling group" including 21 administrators and 71 teachers who participated in the survey and filled the questionnaire completely and accurately was used. A job satisfaction scale including 37 expressions to determine job satisfaction level and a personal information form including 18 questions to obtain information about participants were used in this survey. The survey was separately evaluated in two parts as administrators and teachers. Answers given to each question were reviewed and analyzed individually. t-test and ANOVA The data were analyzed with SPSS 20 computer program by using frequencies, percentage, means, standard deviation, and Pearson Correlations analysis. The significance value was taken 0,05 techniques were used to evaluate the data. Individual factors of job satisfaction subscale elements such as age, gender, seniority and graduated program along with organizational factors such as organizational environment, compensation and the relationship between employees and the school administration were considered. As a result, job satisfaction levels of administrators and teachers have been found within the normal standards and there was no statistically significant difference in the two groups with regards to job satisfaction. There were also no statistically significant differences between the groups when the scores based on demographic variables such as age, gender, seniority and graduated program are considered. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İş Doyumu tr_TR
dc.subject Özel Eğitim tr_TR
dc.subject Mesleki Eğitim tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Special Education tr_TR
dc.subject Vocational Training tr_TR
dc.title Özel eğitim mesleki eğitim merkezlerindeki yöneticiler ile öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi: Ankara ili örneği tr_TR
dc.title.alternative Determining job satisfaction level of managers and teachers at special education vocational training centers: Ankara case tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 207 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster