Teknolojinin gelişmesi, günümüzde işletmeler arası rekabeti artıran bir faktördür. Bu rekabete ayak uydurmak için işletmeler sürekli olarak kendilerini yenilemeli ve çağa ayak uydurmak zorundadırlar. Rekabet etmenin özellikle zor olduğu Dünya piyasalarında bilgiye ulaşımın ve bilgiyi kullanmanın önemi gittikçe artmaktadır. Bunun bir sonucu olarak, doğru bilginin etkin kullanılması, zamanında ulaşılması ve karar verme süreçlerini desteklemek için farklı kaynaklardan bütünleşik bir veriyi ortaya çıkartan yönetim bilgi sistemleri geliştirilmiştir Tekstil ve hazır giyim sektörlerinde, hem yerel hem de dünya pazarında rekabet koşullarına uyum sağlamak her geçen gün daha da zorlaşmaktadır. Rekabet baskısı ile başa çıkabilmek için izlenebilecek bir yol da yöneticilere piyasaları izleyip, güncel bilgi ile kararların şekillendirebilecekleri bilgi sistemlerinin sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, tekstil ve hazır giyim gibi önemli iki piyasa için yöneticilerin karar verme süreçlerine destek olabilecek bir sistem tasarlanmasıdır. Bu yönde, seçilen bazı piyasa verilerinin olduğu bir veritabanı tasarlanmış ve buradan alınan bilgiler çeşitli arayüzler aracılığı ile karar vericilere sunulmuştur. Çalışmanın sonunda simüle edilen bazı verilerin sonuçları ve tasarlanmış olan bu yönetim bilgi sistemi'nin çıktıları analiz edilmiş ve ilgili piyasalara yapacakları katkılar tartışılmıştır.
Currently, improvement of technology is one of the factors that increases competition among firms. In order to adapt this competition, businesses must constantly renew themselves and have to keep up with the times. The importance of accessing and using the information is steadily emerging in World markets where competition is uniquely difficult. As a result of this, management information systems which display integrated data from different sources have been developed in the aim of efficient usage of, and timely access to correct information and support decision making processes. Each day, it gets harder to adopt in local and global competition in textile and apparel industries. One of the ways of coping with competitive pressure is the introduction of information systems which provide market monitoring for decision makers to shape their decisions with updated information. The aim of this study is to design a system that supports decision making processes of managers in two significant industries being as textile and apparel. In this respect, a database of selected market data was designed and retrieved information from the database was presented to decision makers through various interfaces. At the end of the study, the outputs of the designed management information system and results simulated data have been analyzed and their contribution to related markets have been discussed.