dc.contributor.author |
Türkarslan, Umut
|
|
dc.date.accessioned |
2016-01-30T10:08:28Z |
|
dc.date.available |
2016-01-30T10:08:28Z |
|
dc.date.issued |
2005-06 |
|
dc.identifier.citation |
TÜRKARSLAN, U. (2005). Solution of maze path finding problem using genetic algorithm. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/577 |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to solve maze path finding problem by using genetic algorithm. An artificial agent supposed to be an autonomous mobile robot randomly tries to find a valid path between two specified locations by walking through a maze which is a two-dimensional static planar environment having barriers, free spaces and maze borders. Despite graphic simplicity of a maze, the underlying search problem is quite complex, since the robot lacks any remote sensing capabilities. Genetic Algorithms (GAs) are stochastic search algorithms based on the mechanics of Darwin's natural selection and genetics. In this study a genetic search method is developed to solve the robot navigation problem. The GA m continuously searches for valid and short paths between the specified locations in the maze by using string representations of paths as chromosomes. The main features of the implementation include a two-dimensional array as maze, robot class, robot objects, random walk exploration, and dedicated genetic operators. This study intends to be a contribution to nowadays' path finding systems |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, labirent yol bulma probleminin genetik algoritma kullanarak çözülmesidir. Bağımsız bir mobil robot olacağı varsayılan yapay bir ajan, bir labirent içerisinde belirlenmiş iki yer arasında geçerli bir yol bulmak için rastgele yürüyüşler yapmaktadır. Labirent; engelleri, serbest alanları ve labirent duvarları ile çevrili iki boyutlu durağan bir düzlemdir. Labirentin grafik olarak basitliğine rağmen, araştırmanın emelinde yatan arama problemi oldukça karmaşıktır. Çünkü robot herhangi bir uzaktan algılama yeteneğine sahip değildir. Genetik algoritmalar, Darwin' in doğal seçilim ve genetiğin mekaniklerine dayalı rastsal arama metodlarıdır. Bu çalışmada, robot yol bulma probleminin çözümü için bir genetik arama metodu geliştirilmiştir. Geliştirilen metod, labirent içerisinde belirlenmiş konumlar arasında sürekli olarak geçerli ve kısa patikalar arar. Uygulamanın ana özellikleri şunlardır: labirent olarak kullanılan iki boyutlu bir dizin, robot nesnesinin sınıfı, robot nesneler, rastsal yürüyüşlerle yapılan araştırmalar, ve araştırmaya uygun bir şekilde tasarlanmış genetik operatörler. Bu çalışma, günümüzün yol bulma sistemlerine bir katkıda bulunması niyetiyle gerçekleştirilmiştir |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Genetic Algorithms |
tr_TR |
dc.subject |
Autonomous Robots |
tr_TR |
dc.subject |
Robot Navigation |
tr_TR |
dc.subject |
Maze Path Finding |
tr_TR |
dc.subject |
Path Planning |
tr_TR |
dc.subject |
Genetik Algoritmalar |
tr_TR |
dc.subject |
Özerk Robotlar |
tr_TR |
dc.subject |
Robot Yol Bulma |
tr_TR |
dc.subject |
Labirent Yol Bulma |
tr_TR |
dc.subject |
Yol Planlama |
tr_TR |
dc.title |
Solution of maze path finding problem using genetic algorithm |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Labirentte yol bulma probleminin genetik algoritma kullanılarak çözülmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
tr_TR |