DSpace@Çankaya

I am not What I am: Iago as a diabolical manipulator in Othello

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Majed, Mohammed Hameed
dc.date.accessioned 2016-02-01T08:41:39Z
dc.date.available 2016-02-01T08:41:39Z
dc.date.issued 2012-12
dc.identifier.citation Majed, M. H. (2012). I am not What I am: Iago as a diabolical manipulator in Othello. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/602
dc.description.abstract Bu tez Iago'nun şeytani yönlerini karakteri şeytanla alakalandırarak tartışmaktadır. Shakespeare'in eserinin bütününe bakıldığında, Iago ve oynadığı rol daha bir vurguludur. Kraliçe Elizabeth döneminin ?şeytan? algısından yola çıkarak ve şeytanın kişilik tahlili yapılarak, tezde bu tartışma oluşturulmuştur. Dönemin algısına gore; bir insane şeytanla anlaşma yapabilir, hatta şeytan, insanda vücut bulmuş olarak da ortaya çıkabilir. Bu tezin vurgusu da, detaylı bir Iago betimlemesi yoluyla?ve dahası?Iago'nun sarfettiği sözler ve davranışlardan yola çıkarak, şeytani karakterin kişiliği üzerinedir. Mutsuz evlilik temasının işlendiği eserde ?alçak? diye nitelenebilecek karakterin cinselliğinin, karakterinin amaçlarıyla alakalı ipuçları vereceği de bir gerçektir. Gerçekte, Iago'nun neyi amaçladığı eserde bir bilinmez olarak kalır. Sonuçta, Iago'nun şeytani yönlerinin eserdeki tahlili, Othello'nun sembolik ve etkileyici bir eser olmasını da beraberinde getirmiştir. Shakespeare'in ?manadünya?ya olan ilgisi dikkate alındığında, aslında Iago karakterini yöneten gücün de şeytan olduğu söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract This thesis is arranged as an argument to show Iago?s close connections with the devil or Satan. There is consideration of the play as a whole, Iago, and his role in the play. The discussion is set against a background of Elizabethan notions of evil, and the personality and methods of the devil. According to these, a human may enter into a pact with the devil, even to the extent of becoming identified with the devil, and presenting us with a ?devil incarnate?. The focus of this work, however, is on a detailed presentation of Iago?s character, which is evident as much ? or more ? in his words and imagery as in his actions. In a play about marital grief, there is discussion of our villain?s sexuality, and the fact that this may provide clues to Iago?s motivations. Ultimately, these motivations are left unclear. In conclusion, the connection of Iago with the devil goes a long way to explain the symbolic and dramatic power of Othello. Especially in view of Shakespeare?s proven interest in the spirit world, it is argued that the model dominating his creation of Iago was the devil. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Shakespeare tr_TR
dc.subject Othello tr_TR
dc.subject The Devil tr_TR
dc.subject Shakespeare‘s Imagery tr_TR
dc.subject Shakespeare tr_TR
dc.subject Othello tr_TR
dc.subject Iago Karakteri tr_TR
dc.subject Şeytan tr_TR
dc.subject Shakespeare‘in İmgelemi tr_TR
dc.subject Iago‘s Character tr_TR
dc.title I am not What I am: Iago as a diabolical manipulator in Othello tr_TR
dc.title.alternative Ben aslında ben değilim: Othello'da şeytani bir ayartıcı olarak Iago karakteri tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster