Bu çalışmada, kaçış eğitimi için tasarlanan Mayına Dayanıklı Zırhlı Araç Devrilme Simülatörünün tasarımı, yapısal dayanım analizleri ve dinamik hareket simulasyonu yapılmıştır. Özellikle askeri alanda ihtiyaç duyulan acil durum kaçış eğitimlerinin türleri ve gerekliliği açıklanmış, kullanımda olan MRAP araçları baz alınarak, genel bir kabin ile devrilme mekanizması tasarlanmış ve yapısal dayanımları incelenmiştir. Simülatör modelinin bileşenlerinin görselleri paylaşılmıştır. Geleneksel devrilme simülatörlerinden farklı olarak, daha iyi bir takla atma hissi ve nihayetinde daha iyi eğitim için simülatöre yanal bir hareket mekanizması eklenmiştir. Bu tasarıma göre, araç ekibi üyelerinden biri modellenmiş ve MATLAB Simulink Multibody ortamda düzlemsel bir hareket simülasyonu oluşturulmuştur. Devrilme durumunda personelin en hassas bölgesi boynu olarak değerlendirilmiş ve boyundan alınan sonuçlara göre, eğitim esnasında herhangi bir sakatlanmaya sebep olmadan eğitimin tamamlanabileceği en yüksek hız, ivme değerleri belirlenmiştir. Bu montaj sistemi MATLAB Simulink programı ile simüle edilmiş ve sonuçlar paylaşılmıştır.
In this study, design, static structural analysis and, dynamic simulation of Mine Resistant Ambush Protected Vehicle Rollover Simulator which is designed for egress training, was carried out. Especially for military requirements, types and necessity of emergency egress training are explained and, according to MRAP vehicles in use, a generic cabin and rollover mechanism designed and their structural resistance has been examined. The Figures of the components of the simulator were shared. Unlike the conventional type of rollover simulators, a lateral movement mechanism is added to the simulator for better rollover sentiment and eventually better training. According to this design, a member of the vehicle crew was modeled and a planar movement simulation was created in the MATLAB Simulink Multibody Environment. The most sensitive part was determined as his/her neck for rollover situation and based on the outcomes that are taken from the neck part, the maximum velocity and acceleration to avoid any injury while training, was determined. This assembly system was simulated with the MATLAB Simulink program, and the results were shared.