Bu çalışmada, Ankara ili Çankaya ilçesinde görev yapan ilkokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel özdeşleşme seviyelerinin demografik ve meslek ile ilgili değişkenlere göre farklılıkları; demografik ve meslek ile ilgili değişkenlerin öğretmenlerin örgütsel destek algıları ile örgütsel özdeşleşme seviyelerine olan etkileri ve öğretmenlerin örgütsel destek algıları ile mesleki özdeşleşme ve örgütsel özdeşleşme seviyeleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu ana amaç doğrultusunda eşlerinin görevleri nedeniyle sık ve zorunlu görev değişikliği yapan öğretmenlerin örgütsel destek algıları ve kendi kurumlarının yanı sıra eşlerinin kurumlarıyla örgütsel özdeşleşme seviyeleri belirlenmiş, bu değerler diğer öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve özdeşleşme seviyeleri ile karşılaştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin örgütsel destek algıları orta seviyede, örgütsel ve mesleki özdeşleşme seviyeleri ise yüksek seviyededir. Öğretmenlerin, örgütsel destek algıları ile örgütsel ve mesleki özdeşleşme seviyesi arasında istatistiksel bakımdan anlamlı ve pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Çok sık görev yeri değiştiren öğretmenlerin örgütsel destek algıları ve özdeşleşme seviyelerinin daha düşük seviyede olduğu da araştırmanın bir diğer sonucudur.
The aim of this study is to analyze the differences between the perceived organizational support and organizational identification levels in terms of demographic and occupational variables; the effect of demographic and occupational variables on the perceived organizational support and organizational identification levels and the relation between the perceived organizational support and the occupational identification and organizational identification of primary and high school teachers working in the Çankaya district of Ankara. Bearing this main goal in mind, the perceived organizational support and the organizational identification levels of teachers, who are frequently and mandatorily appointed due to their husbands' or wives' jobs, not only to their own organization but to their husbands' or wives'organizations are determined and same is compared with the perceived organizational support and the organizational identification levels of the other teachers. The results reveal that teachers' organizational support perception is at moderate level and the organizational and occupational identification is at high level. The results also indicate that there exists a statistically significant and positive relation between their perceived organizational support and organizational and occupational identification levels. In addition, the perceived organizational support and identification levels of frequently-appointed teachers are found to be low.