Günümüzde insanların hem iş ortamlarında hem de evlerinde bulunan alanlar konusundaki fikirleri, yavaş yavaş değişmeye başladı. Bu değişim, kişilerin yaşam alanlarını iyileştirmek için iç mekânın, dış mekâna uyum sağlaması gerektiği fikri üzerinden ilerliyor. İnsan ve doğa arasındaki bağın güçlendirilmesine yönelik birçok tasarım anlayışı bulunmaktadır. Stephen Kellert'ın ortaya attığı bir terim olan biyofilik tasarım da bu tasarım anlayışlarından biridir. İnsan-doğa-mekân ilişkisine bakıldığında biyofi anlayışının eskiye dayalı olduğunu söylemek mümkündür. Biyofilik tasarım, doğaya olan bağlılığımızı modern yapılı çevrede buluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, doğal dünyada var olan ve üretkenliğe katkıda bulunan elemanları yapılı çevrelerde var ederek memnun bireyler oluşumuna katkıda bulunmaktır. Bu tez çalışması biyofilik tasarım kullanımıyla günlük hayatımızı zenginleştiren geliştiren, sürdürülebilir ve yaşanabilir alanlar yaratmak için doğa, insan konforu ve refah arasındaki bağlantıyı değerlendirmeye odaklanmıştır. Bununla birlikte eğitim yapılarında biyofilik tasarım açısından doğal unsurlarla okullar arasında nasıl bir bağlantı kurulduğu, bir okulda biyofilik tasarımının nasıl ortaya çıktığını ve doğa ile temas halinde olmanın öğrenciler ve okul personeline faydalarının neler olduğu sorularını yanıtlamaya odaklanmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, doğa ve insan ilişkisini temel alan tasarım anlayışlarından biri olan biyofilik tasarımın, mimarlık alanında uygulanması adına geliştirilen tasarım parametrelerinin eğitim binalarına nasıl aktarılabileceği sorusu ile yola çıkıp, bu doğrultuda alan çalışması yapılacaktır. Bu çalışmada iç mekânda uygulama alanı olarak Çankaya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Binası analiz edilmektedir. Yöntem olarak analizlerde Browning'in tanımladığı 14 biyofilik tasarım deneyimleri/ilkeleri esas alınmıştır. Bu ilkelere göre sonuçlar bölümünde bu deneyimlerin/ilkelerin seçilen binanın tasarımıyla örtüşüp örtüşmediği ve biyofilik tasarımının var olan binalara uygulanabilirliği tartışılmaktadır.
Today, people's ideas about spaces, both at work and at home, are slowly starting to change. This change is based on the idea that the interior should adapt to the exterior in order to improve people's living spaces. There are many design approaches for strengthening this relationship. Biophilic design, which is a term raised by Stephen Kellert, is one of these design approaches. Considering the human-nature-space relationship, it is possible to say that the understanding of biophilia is based on the past. Biophilic design aims to combine our commitment to nature with the modern built environment. In addition, it is to contribute to the formation of satisfied individuals by creating the elements that exist in the natural world and contribute to productivity in built environments. This thesis focuses on evaluating the connection between nature, human comfort and well-being in order to create sustainable and livable spaces that enrich and enhance our daily lives through the use of biophilic design. In addition, it focuses on answering the questions of how a connection is established between natural elements and schools in terms of biophilic design in educational buildings, how biophilic design emerges in a school, and what are the benefits of being in contact with nature for students and school staff. In this study, the aim of the research is to set off with the question of how the design parameters developed for the application of biophilic design, which is one of the design approaches based on the relationship between nature and human beings, can be transferred to educational buildings, and a field study was carried out in this direction. Çankaya University Faculty of Architecture Building, which is an educational structure, is analyzed as an indoor application area of biophilic design experiences/principles, which is one of the design approaches that try to establish the connection between nature and space. As a method, 14 biophilic design principles defined by Browning were used in the analysis. In the results section, it is discussed whether these principles overlap with the designs in the educational building and the applicability of the biophilic design to an existing building.