dc.contributor.author |
Güzey, Kaan
|
|
dc.date.accessioned |
2023-05-25T10:48:59Z |
|
dc.date.available |
2023-05-25T10:48:59Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Güzey, Kaan (2022). Numerical and experimental investigation of wavy leading edge modifications on NACA0012 airfoil performance / NACA0012 profili için dalgalı ön kenar modifikasyonlarının sayısal ve deneysel olarak incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/6398 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez, NACA0012 profilinin aerodinamik ve aeroakustik özellikleri üzerine sayısal ve deneysel çalışmalar sunmaktadır. İncelenmekte olan giriş kenarı tırtıkları, dalga boyu ve genlik olmak üzere iki ana tasarım parametresi ile sinüzoidal bir profildedir. Sinüzoidal dalgaların gürültü bastırma yeteneği, bu tezde incelenen genlik, dalga boyu, içeri akış hızı, hücum açısı ve frekans aralığı gibi birçok parametrenin fonksiyonudur. Tırtıkların genliği ve dalga boyu sırasıyla 1.2512° için, aynı zamanda, stall'ın hücum açısını arttırdıktan sonra, tırtıklılığın aerodinamik performansı olumsuz etkilediği anlamına gelir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This thesis presents numerical and experimental studies on aerodynamic and aeroacoustic characteristics of the NACA0012 profile. The leading-edge serrations under investigation are in a sinusoidal profile with two main design parameters of wavelength and amplitude. Noise suppressing ability of sinusoidal serrations is the function of several parameters like amplitude, wavelength, inflow speed, angle of attack and frequency range which are examined in this thesis. Amplitude and wavelength of the serration are varied between 1.25< A<2.5, 20<60, respectively. The corresponding Reynolds numbers are between 1x105 and 3x105, respectively. The angle of attack for each configuration is changed between 4°12°, also means that after stall increases the angle of attack, serration adversely affects aerodynamic performance. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Airfoil |
tr_TR |
dc.subject |
NACA0012 |
tr_TR |
dc.subject |
CFD |
tr_TR |
dc.subject |
Experiment |
tr_TR |
dc.subject |
LES |
tr_TR |
dc.subject |
Serration |
tr_TR |
dc.subject |
Wavy Leading Edge |
tr_TR |
dc.subject |
Kanat Profili |
tr_TR |
dc.subject |
HAD |
tr_TR |
dc.subject |
Deneysel |
tr_TR |
dc.subject |
Tırtık |
tr_TR |
dc.subject |
Tırtıklı Giriş Kanadı |
tr_TR |
dc.title |
Numerical and experimental investigation of wavy leading edge modifications on NACA0012 airfoil performance |
tr_TR |
dc.title.alternative |
NACA0012 profili için dalgalı ön kenar modifikasyonlarının sayısal ve deneysel olarak incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
76 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Bölümü |
tr_TR |