DSpace Repository

The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz

Show simple item record

dc.contributor.author Pirnia, Tara
dc.date.accessioned 2023-05-29T11:54:01Z
dc.date.available 2023-05-29T11:54:01Z
dc.date.issued 2018-11
dc.identifier.citation Pirnia, Tara (2018). The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz / E-WOM faaliyetlerinin tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisi: Tebriz'de kadın tüketiciler üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6442
dc.description.abstract Word-of-mouth (WOM) known as a one of the most essential information sources among consumers when they making a purchase decision. However, with the development of the Internet specially nascence of social media, a new perspective has been brought for WOM that enabling consumers to communicate with each other online by engaging in electronic word of mouth. In different social media platforms, people are able to post, share and exchange their view and experiences about the product or services to inform and up to date consumers who want to collect information and making decision in order to purchase service or a product or not. This research discusses the electronic word of mouth within the context web 2.0. Mainly, this dissertation studies the influence of online consumer reviews, one model of e-WOM, in social media on consumers` purchase decision. Also look at the differences between frequency of checking reviews and demographic characteristics of target group such as age and educational level. The study used a questionnaire to survey 385 females from the Tabriz, Iran to validate the impact of the eWOM scale on female consumers' purchase decision. The data was analyzed by using the SPSS. Findings demonstrate that the influence of e-WOM depends on valance, source credibility, timeliness, quality and the volume of information obtained from e-WOM. More interestingly, valance, quality and timeliness of the OCR has a greater perceived influence than volume and trustworthiness on females' decision. We also find that there exists a differences between consumers' frequency of checking reviews and educational level of consumers while there are no differences between consumers' frequency of checking reviews and age of consumers. A suggestion for further study is enclosed. tr_TR
dc.description.abstract Agizdan agiza pazarlama, tuketicilerin kullandiklari mal ve hizmetler hakkinda digger tuketicilere yaptiklari tavsiyelere dayanmaktadir. Tüketiciler arasında satın alma kararı alırken en önemli bilgi kaynaklarından biri olarak da gosterilmektedir (WOM). Internetin, özellikle de sosyal medyanın gelişmesiyle, tüketicilerin birbirleriyle elektronik yani online olarak iletişim sağlayabilmeleri, WOM'a yeni bir bakış açısı getirmistir. Çeşitli sosyal medya platformlarinda bireyler, bir ürün veya hizmetle ilgili bilgi toplamak veya satın almaya karar veren müşterileri bilgilendirmek hedefiyle aldiklari ürün veya hizmetler hakkında kendi yorum ve deneyimlerini paylaşabilmektedirler. Bu arastirmanin amacı web 2.0 metnindeki elektronik agizdan agiza pazarlama faaliyetinin etkisini (e-WOM) araştirmaktır. Temel olarak, bu araştirmada tuketicilerin sosyal medyada yazdiklari yorumlarin diğer tuketicilerin satin alma kararlari uzerindeki etkilerin incelemek ve yorumlarin okuma sıklığı ile hedef kitlenin yaş ve eğitim düzeyi gibi demografik özellikleri arasındaki iliskiyi ortaya koymaktir. Bu çalışmada, eWOM ölçeğinin kadın tüketicilerin satın alma kararlarına olan etkisini olcmek amaciyla, Iran'da Tebriz sehrinde yasayan 385 kadın tuketiciye anket calismasi uygulanmiştir. Elde edilen veriler SPSS kullanılarak analiz edilmistir. Bulgular, e-WOM'un etkisinin, tuketici yorumlarinin olumlu ve olumsuzluğuna, kaynak güvenilirliğine ve güncelliğine, yorumlarin kalitesine ve icerigine bağlı olduğunu göstermektedir. İlginç bir şekilde, yorumlarin olumlu olusu ve kalitesi ile kaynağin güncelliği, kadın tuketicilerin karar alma süreçlerinde yorumlarin hacmi ve kaynağin güvenilirliği ile kiyaslandiginda daha guclu algılanan bir etkiye sahiptir. Ayrıca, anketlerden alinan veriler, tüketicilerin yorumlari kontrol etme sıklığı ve tüketicilerin yaşi arasında hiçbir fark olmadığı halde, tüketicilerin yorumlarin inceleme sıklığı ve eğitim düzeylerini arasında bir fark olduğunu kanitlamaktadir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Word-Of-Mouth tr_TR
dc.subject Electronic Word-Of-Mouth tr_TR
dc.subject Online Consumer Reviews tr_TR
dc.subject Purchase Decision tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOM) tr_TR
dc.subject Elektornik Ağızdan Ağıza Pazarlama (eWOM) tr_TR
dc.subject Tüketicinin çevrimci Yorumları (OCR) tr_TR
dc.subject Satın Alma Kararı tr_TR
dc.title The impact of the E-WOM activities on consumers' purchasing decisions: An applied research on female consumers in Tabriz tr_TR
dc.title.alternative E-WOM faaliyetlerinin tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisi: Tebriz'de kadın tüketiciler üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 87 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record