DSpace Repository

A Critical Review of the Joker Movie in the Context of Mahler's Separation-İndividuatin theory and PTSD

Show simple item record

dc.contributor.author Güven, Ayşenur
dc.contributor.author Işık, Selin
dc.contributor.author Oya, Sera
dc.contributor.author Yaşar, Nuray
dc.contributor.author Topcu Bulut, Merve
dc.date.accessioned 2023-11-23T08:05:23Z
dc.date.available 2023-11-23T08:05:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Güven, Ayşenur...at all (2021). "A Critical Review of the Joker Movie in the Context of Mahler's Separation-İndividuatin theory and PTSD", ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 13, pp. 122-148. tr_TR
dc.identifier.issn 2717-8706
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6583
dc.description.abstract Bu çalışmada Mahler’in ayrılma-bireyleşme kuramı çerçevesinde Joker filmindeki Arthur Fleck karakterinin gelişim evreleri hakkında çıkarımlar yapılması, ilk 36 aylık deneyimlerinin Arthur’un duygu, düşünce ve kişilik gelişimindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Mahler’in kuramına göre bireyin ilk altı ayı normal otistik ve normal ortakyaşamsal olmak üzere, birbirinin devamı ve tamamlayıcısı niteliğindeki iki kritik evreden oluşmaktadır. Devamında ise farklılaşma, alıştırma, yeniden yakınlaşma ve bireyliğin pekişmesi ve coşkusal nesne sürekliliğinin başlangıcı olmak üzere dört farklı altevreden oluşan ayrılma-bireyleşme süreci gelmektedir. Kişilik oluşumu sürecinde bu altevreler büyük önem taşımaktadır. Arthur’un narsistik ve madde kötüye kullanım tanısı almış olan annesi ile ilişkisi, baba kavramının eksikliği, çevresiyle olan etkileşimi ve toplum içinde görünür olma arzusu üzerinde durulmuştur. Çocukluk çağında istismar ve ihmale uğrayan, yetişkinlik çağında ise sistematik olarak psikolojik şiddete maruz kalmaya devam eden Arthur'un örseleyici yaşam öyküsü kimlik oluşumunu, sosyal uyumunu, kişilik gelişimini olumsuz etkilemiş ve örselenme sonrası gerginlik bozukluğu (ÖSGB) belirtilerinin oluşmasına yol açmıştır. Bahsedilen bilgiler ışığında Arthur Fleck karakteri, DSM-5 örselenme sonrası gerginlik bozukluğu tanı kriterlerinden faydalanılarak Mahler’in ayrılma-bireyleşme kuramı çerçevesinde incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to make inferences about the developmental stages of Arthur Fleck in the Joker movie within the framework of Mahler's separation individuation theory and to examine the effects of his first 36-month experiences on Arthur's emotional, thought and personality development. Arthur's relationship with his mother, interactions with his environment and his desire to be visible in society are emphasized. According to Mahler's theory, the first six months of an individual's life are divided into two critical phases: the normal autistic phase and the normal symbiotic phase, which are the continuation and complement of each other. Following that, the separation-individuation process begins, which is divided into four distinct subphases: differentiation, practicing, rerapprochement and consolidation of individuals and the beginning of the continuity of enthusiastic objects. The traumatic life history of Arthur adversely affected his identity formation, social adaptation, personality development and led him to develop symptoms of post-traumatic stress disorder (PTSD). Therefore, the interpretations of Arthur Fleck are based on Mahler's separation-individuation theory and the DSM-5 post-traumatic stress disorder diagnostic criteria. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mahler tr_TR
dc.subject Ayrılma-Bireyleşme tr_TR
dc.subject Joker tr_TR
dc.subject İstismar tr_TR
dc.subject ÖSGB tr_TR
dc.subject Separation-Individuation tr_TR
dc.subject Abuse tr_TR
dc.subject PTSD tr_TR
dc.title A Critical Review of the Joker Movie in the Context of Mahler's Separation-İndividuatin theory and PTSD tr_TR
dc.title.alternative JOKER FİLMİNDEKİ ARTHUR KARAKTERİNİN MAHLER’İN AYRILMA-BİREYLEŞME KURAMI VE ÖSGB BAĞLAMINDA İNCELENMESİ tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.startpage 122 tr_TR
dc.identifier.endpage 148 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record