dc.contributor.author |
Yılmaz, Yeşim
|
|
dc.date.accessioned |
2016-02-02T08:38:51Z |
|
dc.date.available |
2016-02-02T08:38:51Z |
|
dc.date.issued |
2014-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/659 |
|
dc.description.abstract |
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçla yaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindeki değişimlerede bağlı olarark markalaşmada‟da değişim yaşanmaktadır. Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşük maliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulan markalara öncelik verirler. Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürün tercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın alma davranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anket formu hazırlanmış ve Antalya‟da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıyla Antalya'da yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda nelere dikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The developments of the information and communication technologies, the usage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changes the requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on the brandage. The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but give the cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular and authoritative brands while they are shopping. The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner branded clothes by the consumers‟ consumption preferences and evaluating the factors‟ effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has been elaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaire form expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while they are brandaging. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marka |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici Davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
Brand |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Behaviours |
tr_TR |
dc.title |
Tüketicilerin yabancı markalı giyim ürünlerini satın alma nedenleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
126 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü |
tr_TR |