dc.contributor.author |
Tolun, Elif Fatma
|
|
dc.date.accessioned |
2023-11-27T11:25:12Z |
|
dc.date.available |
2023-11-27T11:25:12Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Tolun, Elif Fatma (2021). "GÜNCEL SANAT İMGESİ OLARAK AĞACIN ANLAMLANDIRILMASI", PEARSON JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Vol. 6, No. 15, pp. 288-298. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2717-7386 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/6651 |
|
dc.description.abstract |
Geçmişten günümüze uzanan zaman dilimindeTürk kültüründe ve farklı kültürlerdeağaç gerek nesne, gerekse imgeolarak karşımıza çıkar. Ağaç insan yaşantısının içinde önemli bir varlık olaraksanatın ve sanat tarihinin de içinde yerinialmıştır.Sıradan bir nesne gibi gözüken ancak diğer taraftan sanat alanında imgesel olarak var olan ağacatarih içinde derin anlamlar yüklenmiştir.Ağaç kimizaman bir nesneye, formaya daefsaneyebürünen bir varlık olmuştur. Kimi zaman; hayat ağacı olarak yaşam ve ölümün simgesi, kişisel tarihin bir göstergesi olarak soy ağacı, geleceğe ait umutları ifade eden bir dilek ağacı, kimi zaman da siyasi bir tepkinin nesnesi olmuştur.Bu çalışmada‘ağaç’imgesininnasıl bir değer taşıdığı,tarihsel olarak nasıl birdeğişim süreciyaşadığı ve günümüz sanatında nasıl anlamlandırıldığı üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, imge aracılığı ile sanatsal olarak farklı anlamlar yaratma ve anlamdaki değişimlerle tekrar kurgulama ve yeni anlam üretimleri üzerinde durulmaktadır.Özetle, bu çalışmadaağaç imgesininfarklı anlamlandırma vedeğişim sürecinebazı günümüz sanatçılarından örneklerle irdelenen bir bakış açısı sunulmuştur |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In the time period extending from the past to the present, the tree appears as both an object and an image not only Turkish culture but also in different cultures. In addition, the tree has taken its place in art and art history as an important asset in human life.The tree, which seems an ordinary object but exists imaginatively in the field of art, has been given deep meanings in history.The tree has sometimes become set into an expression as an object, as a form or as a legend.It has sometimes been the symbol of life and death as the tree of life, the genealogy as an indicator of personal history, or a wishing tree that expresses hopes for the future, and sometimes it has been the object of a political reaction.In this study, it is emphasized how the 'tree' image is valued, how it has experienced a historical change process and how it is interpreted in today's art.Besides, it is focused on creating different meanings artistically through images and reconstruction with changes in meaning also producing new meanings.In summary, in this study, a perspective that criticize the different meaning and change process of the tree image with examples from some contemporary artists is presented. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.46872/pj.366 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Ağaç |
tr_TR |
dc.subject |
Resim Sanatı |
tr_TR |
dc.subject |
İmge |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür |
tr_TR |
dc.subject |
Tree |
tr_TR |
dc.subject |
Painting |
tr_TR |
dc.subject |
Image |
tr_TR |
dc.subject |
Culture |
tr_TR |
dc.title |
GÜNCEL SANAT İMGESİ OLARAK AĞACIN ANLAMLANDIRILMASI |
tr_TR |
dc.title.alternative |
MEANING THE TREE AS A CONTEMPORARY ART IMAGINE |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
PEARSON JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
21168 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
15 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
288 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
298 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Resim Sanat Bilim Dalı |
tr_TR |