DSpace@Çankaya

SUBVERSION OF THE BINARIES BASED ON CLASS AND GENDER IN KATHERINE MANSFIELD’S “THE GARDEN PARTY"

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güvenç, Özge
dc.date.accessioned 2023-12-18T08:21:39Z
dc.date.available 2023-12-18T08:21:39Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Güvenç, Özge (2016). "SUBVERSION OF THE BINARIES BASED ON CLASS AND GENDER IN KATHERINE MANSFIELD'S "THE GARDEN PARTY", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 16, No. 3, pp. 231-240. tr_TR
dc.identifier.issn 1303-0035
dc.identifier.issn 2147-3064
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6787
dc.description.abstract Katherine Mansfield’s contribution to the development of short story genre in English literature is based on her use of narrative techniques, especially that of focalization. In her short story “The Garden Party” which recounts the story of the upper-class Sheridan family’s garden party preparations, Mansfield challenges issues related to class and gender from the main character Laura’s focalisation. In this initiation story, Laura starts questioning the roles attributed to an upper-class woman right after she meets the workers who come to make the preparations for the party. Her dilemma about her class comes to a climactic point when she learns the death of a working class neighbour, Mr. Scott, and visits his funeral home. Through the juxtaposition of these two classes from the viewpoint of a female adolescent, Mansfield not only criticises the hypocrisy of the bourgeoisie, but also roles expected from a woman. The aim of this article, then, is to discuss Mansfield’s “The Garden Party” with respect to the theory of deconstruction to show how the writer problematizes logocentrism by subverting the binary oppositions based on class and gender. tr_TR
dc.description.abstract Katherine Mansfield bir karakterin düşünce ve gözlemlerine odaklanan anlatı tarzıyla İngiliz edebiyatında kısa öykü türünün gelişimine önemli katkıda bulunmuştur. “The Garden Party” (Bahçe Partisi) adlı öyküsünde Mansfield, zengin sınıfından Sheridan ailesinin bahçe partisi hazırlıklarını öykünün baş karakteri Laura’nın gözünden anlatır. Hazırlıklar için gelen işçilerle karşılaştığı andan itibaren, Laura sınıf ve cinsiyet ayrımclığını sorgulamaya başlar. Komşuları olan alt sınıftan Mr. Scott’ın ölüm haberi ve Laura’nın cenaze evini ziyareti ile karakterin sınıf ayrımına dair sorgulamaları gittikçe artar. Zenginfakir karşıtlığını genç bir kadının gözünden aktararak Mansfield yalnızca burjuva sınıfının ikiyüzlülüğünü eleştirmekle kalmaz, aynı zamanda kadına atfedilen cinsiyet rollerini de sorgular. Bu makalenin amacı, Mansfield’in “The Garden Party” adlı öyküsünü yapıbozum kuramı çerçevesinde inceleyerek, yazarın sınıf ayrımı ve toplumsal cinsiyet rolleri konusundaki ikili karşıtlıkları nasıl eleştirdiğini göstermektir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Katherine Mansfield tr_TR
dc.subject “The Garden Party” tr_TR
dc.subject Deconstruction tr_TR
dc.subject Narrative Techniques tr_TR
dc.subject Yapıbozumculuk tr_TR
dc.subject Anlatı Teknikleri tr_TR
dc.title SUBVERSION OF THE BINARIES BASED ON CLASS AND GENDER IN KATHERINE MANSFIELD’S “THE GARDEN PARTY" tr_TR
dc.title.alternative KATHERINE MANSFIELD’IN “BAHÇE PARTİSİ” ADLI ÖYKÜSÜNDE SINIF AYRIMI VE TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ KONUSUNDAKİ İKİLİ KARŞITLIKLARIN YIKILMASI tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 18329 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 231 tr_TR
dc.identifier.endpage 240 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster