DSpace Repository

İndirim Kampanyalarının Tüketicilerin Fiyat Algısı Üzerindeki Etkisi: Black Friday Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.date.accessioned 2024-01-03T13:26:18Z
dc.date.available 2024-01-03T13:26:18Z
dc.date.issued 2023-07-30
dc.identifier.citation Şirzad, N. (2023). "İndirim Kampanyalarının Tüketicilerin Fiyat Algısı Üzerindeki Etkisi: Black Friday Örneği:The Effect of Discount Campaigns on Consumers’ Price Perception: The Black Friday Example", Erciyes İletişim Dergisi / Journal of Erciyes Communication, Vol.10, No.2, pp.913-928. tr_TR
dc.identifier.issn 1308-3198
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/6836
dc.description.abstract Fiyat indirimleri pazarlama iletişiminde en sık kullanılan stratejiler arasında yer almaktadır. İletişim ve pazarlama uzmanlarının ana hedeflerinden biri olan müşteri memnuniyetinin sağlanmasında fiyat indirimleri önemli bir rol oynamaktadır. Markalar piyasa değerini arttırmak ve stoklarını bitirmek için farklı günlerde farklı indirim kampanyalarından yararlanmaktadır. Markalara ve müşteri kitlelerine yarar sağlayan indirim kampanyalarından birisi her yılın Kasım ayında uygulanan “Black Friday” indirimleridir. Bu indirimlerin çoğu tüketici tarafından heyecanla beklenirken, bazı durumlarda arzulanan memnuniyeti sağlamakta yeterli olmamaktadır. Bu bağlamda çalışmada, tüketicilerin Black Friday’e yönelik algılarını ortaya koymak amacıyla “Efsane Cuma” etiketi ile 21.11.2022 ve 27.11.2022 tarihleri arasında paylaşılan 4400 tweet ’in içerik analizi gerçekleştirilmiştir. MAXQDA 2020 programı ile yapılan bu analizde tweetlerin sadece %7’sinin Black Friday ile ilgili görüş belirttiği, %93’ünün bu etiketle alakasız olduğu tespit edilmiştir. Black Friday günü ile ilgili görüş içeren tweetlerin analizi sonucunda ise; Twitter kullanıcılarının %61’nin Black Friday günlerine güvenmediği, %18’inin Black Friday’i tüketim çılgınlığı biçiminde tanımladığı görülmüştür. Black Friday hakkında düşüncelerini paylaşanların sadece %2’si Black Friday ile ilgili memnuniyetlerini beyan etmiştir. Black Friday günlerini değerlendiren tweetlerin R programlama dili ile geçekleştirilen metin madenciliği sonucunda ise, “indirim”, “gerçek”, “mi?”, “dolandırıcılık”, “bindirim”, “mübarek” kavramlarının en çok kullanılan kavramlar arasında yer aldığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17680/erciyesiletisim.1255697 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Black Friday tr_TR
dc.subject Efsane Cuma tr_TR
dc.subject İndirim tr_TR
dc.subject Twitter tr_TR
dc.subject MAXQDA tr_TR
dc.subject Metin Madenciliği tr_TR
dc.title İndirim Kampanyalarının Tüketicilerin Fiyat Algısı Üzerindeki Etkisi: Black Friday Örneği tr_TR
dc.title.alternative The Effect of Discount Campaigns on Consumers’ Price Perception: The Black Friday Example tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes İletişim Dergisi / Journal of Erciyes Communication tr_TR
dc.contributor.authorID 292276 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 913 tr_TR
dc.identifier.endpage 928 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record