DSpace@Çankaya

Taraftarlarda Sosyal Kimlik: Fenerbahçe ve Panathinaikos Taraftar Grupları Üzerine Keşifsel Bir Çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.date.accessioned 2024-01-26T07:57:28Z
dc.date.available 2024-01-26T07:57:28Z
dc.date.issued 2023-05-16
dc.identifier.citation Avcı, M.S. (2023). "Taraftarlarda Sosyal Kimlik: Fenerbahçe ve Panathinaikos Taraftar Grupları Üzerine Keşifsel Bir Çalışma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.58, No.1, pp.134-146. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7011
dc.description.abstract Günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelen spor, insanların hayatlarında önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Spor müsabakalarını sadece hobi olarak değerlendiren sporseverlerin yanı sıra hayat tarzı olarak gören taraftarlarda vardır. Bu çalışma ile Fenerbahçe ve Panathinaikos taraftarlarının, kendilerini taraftar olarak nasıl değerlendirdikleri ve sosyal kimlikleri araştırılmıştır. Her iki kulübünde, basketbol taraftarları tercih edilmiştir. Bunun sebebi ise, her iki kulübünde Turkish Airlines Euroleague’de köklü bir geçmişe sahip olmasıdır. Bununla birlikte komşu iki ülkenin kültür ve sosyal yaşantılarının benzerlikleridir. Toplamda 500 basketbol taraftarına 11 adet soru yöneltilmiş, takımlarına olan bağlılıkları, demografik yapıları ve takımlarını hangi kanallardan destekledikleri incelenmiştir. Basketbol taraftarlarının son dönemde özellikle Avrupa’da kendilerine yeni kimlik bulmaya başladıkları ve futbol taraftarlarından bağımsız bir taraftar kitlesi oluşturdukları ortaya çıkmaktadır. Taraftarların sosyal kimliklerini sadece takımları ile değil, spor dalı ve etkinliğin kalitesiyle tanımladıkları görülmektedir. Her iki takımın taraftarları da üyesi oldukları grupla anılmaktan gurur duymakla beraber, takip ettikleri spor dalıyla da anılmaktan gurur duyduklarını belirtmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.01.2062 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Kimlik tr_TR
dc.subject Taraftar tr_TR
dc.subject Basketbol tr_TR
dc.subject Kimlik tr_TR
dc.subject Sosyal Kimlik Toerisi tr_TR
dc.title Taraftarlarda Sosyal Kimlik: Fenerbahçe ve Panathinaikos Taraftar Grupları Üzerine Keşifsel Bir Çalışma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi tr_TR
dc.identifier.volume 58 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 134 tr_TR
dc.identifier.endpage 146 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster