DSpace Repository

Balancing and sequencing multi-zone mix model assembly lines

Show simple item record

dc.contributor.author Güner, Nizamettin Doğan
dc.date.accessioned 2016-02-04T09:03:11Z
dc.date.available 2016-02-04T09:03:11Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation GÜNER, N.D. (2013). Balancing and sequencing multi-zone mix model assembly lines. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/714
dc.description # Ambargolu # tr_TR
dc.description.abstract Assembly based production has importance for large scale industries of developing countries. Satisfying demand and meeting production due dates of those kind of products are the prime targets of companies. One of the largest bus production facilities of Turkey, MAN Türkiye A.Ş., aims to minimize delivery costs and to meet daily production amounts by preventing delays in assembly operations. In this study, an assembly line design is suggested in order to achieve the company goals by studying single model line balancing and mixed model sequencing problems. Based on the characteristics of real life problem, three mathematical models for line balancing and sequencing are constructed. Furthermore, a heuristic algorithm is proposed for single model line balancing problem. This study is a part of a project that is partially supported by SANTEZ Program of Ministry of Science, Industry and Technology of Republic of Turkey tr_TR
dc.description.abstract Montaja dayalı üretim, günümüz gelişen ekonomilerinin büyük ölçekli sanayilerinde önemli bir yer tutmaktadır. Geçmişten günümüze, montaj işlerinin hedeflenen zamanda bitirilebilmesi için iyileştirme çalışmaları yapmak, firmaların öncelikli hedefi olmuştur. Bu doğrultuda, Türkiye'nin en büyük üretim tesislerinden biri olan otobüs üreticisi MAN Türkiye A.Ş., siparişlerle belirlenen günlük üretim miktarı hedefine ulaşarak termin süresini tam zamanında karşılayabilmeyi ve bu sayede montajdaki gecikmeleri engelleyerek gecikme maliyetlerini en aza indirmeyi hedeflemektedir. Bu tez kapsamında, üç ana tip otobüs, hedeflenen çevrim süresi ve sabit istasyon sayısı koşulları altında, montaj işlerinin en verimli şekilde istasyonlara dağıtılması ve gecikmeler en aza indirilerek araçların hatta ilerletilebilmesi için, matematiksel modelleme ve sezgisel metot yöntemleri kullanılarak montaj hattı dengeleme ve model sıralaması çalışmaları önerilmektedir. Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı SANTEZ programı kapsamında desteklenen bir projenin parçasıdır tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.title Balancing and sequencing multi-zone mix model assembly lines tr_TR
dc.title.alternative Çok taraflı karışık modelli montaj hattı dengelenmesi ve model sıralaması tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Bölümü tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record