Günümüzde bilgi yönetimi işletmelerin rekabet güçlerinin artırılması yönünde odaklanılan konulardan biridir. Özellikle dinamik çevre ile etkileşim sırasında bilginin şekillenmesi noktasında, bilginin dönüşümü ve kullanılma amacı da işletme performansına etki edebilecek olgular olarak ortaya çıkmaktadır. Buna bağlı olarak, çalışmanın amacı, mikro ölçekli işletmelerde sarmal bazlı bilgi yönetimi ve yaratılması için uygun şartların oluşup oluşmadığının ölçülmesidir. İlgili literatür ve bilgi yönetimine farklı yaklaşımların incelenmesini takiben, çalışmanın araştırma bölümünde ise bir üniversitenin kuluçka merkezi bünyesinde bulunan ve bilgi yoğun ürün veya hizmet üreten mikro ölçekli işletmelerin ile yapılan görüşmelerin sonuçları tartışılmıştır. Buna göre, işletmenin dahilinde bilginin yaratılması için gerekli şartları büyük ölçüde sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda özellikle ortak karar alma mekanizması, proje bazlı çalışma, inovasyon, birden fazla işte yetkinleşme ve bilgiye erişim olgularının ön plana çıktığı görülmüştür. Bunlara ek olarak da özellikle bilginin dönüştürülmesi çerçevesinde piyasa odaklı yaklaşımların da şirketlerin gündeminde olduğu gözlemlenmiştir.
At present, knowledge management is one of the topics focused on increasing firm competitiveness. However, significantly when knowledge is shaped during interaction with the external environment, the transformation and usage of knowledge emerge as the notions that may affect firm performance. Accordingly, the study aims to measure the favorable conditions for spiral-based knowledge management and knowledge creation in micro-sized enterprises. Following the related literature and the examination of the different approaches to knowledge management, in the research part of the study, it has been discussed the interview results made with the micro-sized firms which operate within the incubator center of a university and produce knowledge-intensive products or services. Accordingly, it has been deduced that the required conditions are mostly satisfied for the knowledge to be created. In this context, notions including joint decision-making mechanism, project-based work, innovation, and competence on more than one job and access to information are highlighted. Additionally, market-oriented approaches are in firms’ agenda in knowledge conversion.