DSpace@Çankaya

The effect sizes of different variables on job satisfaction: The case of İran car industry

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Fazlali, Salar
dc.date.accessioned 2016-02-05T07:58:33Z
dc.date.available 2016-02-05T07:58:33Z
dc.date.issued 2015-01
dc.identifier.citation Fazlali, S. (2015). The effect sizes of different variables on job satisfaction: The case of İran car industry. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/721
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, daha önce az çalışılmış ya da hiç çalışılmamış bir kapsamda çeşitli değişkenlerin iş memnuniyeti üzerindeki etki büyüklüklerini araştırmaktır (Promosyonlar, Ödüller, Mesleki prestij kazanma, Bağlılık, Organizasyon politikaları, Performans değerlendirmeleri, İşin doğasının kendisi, Gelir, Organizasyon ortamı, Dinlenme tesisleri, Çalışma saatleri, Görev çeşidi, Çalışma şartları, Kişi-örgüt uygunluğu, İlerleme fırsatları, Liderlik yapısı, Takım çalışmaları, İş güvenliği, İş arkadaşları ile ilişkiler, İş arkadaşlarının destekleri, Samimiyet, Yönetici desteği, Tutum, Başarabilme duygusu, Psikolojik refah, Yaş ve İç huzur) faktörlerinin konu ile ilgili etkilerinin ölçümü hedeflenmektedir. Bu çalışmada 6 faktörden oluşan bir model önerilmektedir (Örgütsel faktör, Teşvik faktörü, İş faktörü, Kişisel faktör, Çalışan ve Yönetici faktörü ve Ömür faktörü). İran – Karaj'daki Saipa Manufacturing adlı firmanın çalışanları ve işverenlerinden bu çalışmaya ışık tutacak veriler toplanmıştır. Bu çalışma tamamen çalışanların vermiş olduğu cevaplar üzerine kurulmuş bir yapısal model üzerine kurulmuştur. Model çalışması açınsayıcı faktör çözümleme yöntemi ile yapılmıştır. Sonuçlara göre 29 değişkenin 23'ü önerilen modelle anlamlı bir yapı oluşturmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of the study was to investigate the effect sizes of various variables on job satisfaction that have been rare or non-studied in the scope of study (Promotions, Rewards, Occupational prestige, Commitment, Organization policy, Performance evaluation, Nature of work itself, Income, Organization environment, Recreational facilities, Working hours, Task variety, Working condition, Person-organization fit, Progress opportunity, Leadership style, Team work, Job safety, Job security, Coworkers relations, Coworkers support, Intimacy, Supervisors relations, Attitude, Feeling of success, Psychological well-being, Age and Biorhythm). In this Study a model which consist of six factors has been suggested (Organizational factor, Incentive factor, Nature of work factor, Personal factor, Coworkers and Supervisors factor and Lifetime factor). Data gathered from both employees and their supervisors working in Saipa Manufacturing Company in Karaj, Iran. This study has conducted with one measure scale in order to conform employee's responses to the suggested model. For the analyses, exploratory factor analysis method has been used in order to test a model based on theoretical backgrounds. Results show significant common final structure with the suggested model in general in which from 29 items, 23 of them have met expectations in the suggested model. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İş Memnuniyeti tr_TR
dc.subject Açınsayıcı Faktör Analizi tr_TR
dc.subject İhtiyaç Teorisi tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Exploratory Factor Analysis tr_TR
dc.subject Need Theories tr_TR
dc.title The effect sizes of different variables on job satisfaction: The case of İran car industry tr_TR
dc.title.alternative İş memnuni̇yeti̇ üzeri̇ne etki̇ büyüklükleri̇ çalışması: İran araç sanayi̇ örneği̇ tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 119 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster