dc.contributor.author |
Özdemir, Doğukan
|
|
dc.date.accessioned |
2024-02-15T12:12:43Z |
|
dc.date.available |
2024-02-15T12:12:43Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Özdemir, Doğukan (2023). A multidisciplinary sound design framework for architectural design / Mimari tasarım için disipliner bir ses tasarım modeli. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/7227 |
|
dc.description.abstract |
Mimarlığın temel amaçlarından biri, mekânsal işlevsellik bağlamında algısal veri girdisinde tutarlılığı sağlayan çoklu duyusal deneyimler yaratmaktır. Mimarlık tasarımı yapılmış mekanlarla etkileşim halinde olan kullanıcılar, işitsel algı da dahil olmak üzere çeşitli ve yoğun algısal veri akışına maruz kalırlar. Bu durumu çeşitli fiziksel ve sosyo-kültürel faktörler etkiler. Mekanların işitsel algısı, genellikle mimari akustik, ses manzarası, çoklu duyusal etkileşimler ve mekâna duyusal bağlılık gibi multidisipliner alanlar altında araştırılır. Ancak, ses tasarımı, 20. yüzyılın başından bu yana film ve video oyunu literatüründe kurulmuş bir disiplin olmasına rağmen, mimari literatürde henüz tanınmamıştır. Ses tasarımı, ürün tasarımına 1990'lardan bu yana entegre edilmiş olmasına rağmen, mimari ve mimari akustik literatüründe tam olarak benimsenmemiştir. Bu nedenle, bu tezin temel amacı, yapılı çevredeki ses öğelerinin sınıflandırılmasına yeni bir yaklaşım sunmaktır. Bu yaklaşım, film ve oyun endüstrilerinde yaygın olarak kullanılan ses tasarımı analizi ve sentezi yöntemlerine dayanarak ses kaynaklarının sınıflandırılmasına olanak sağlayacaktır. Bu yaklaşım sayesinde mimarlar ve tasarımcılar, mekanların işlevsel gereksinimlerine göre ses öğelerini sınıflandırabileceklerdir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
One of the primary objectives of architecture is to create a multi-sensory experience that ensures coherence in perceptual data input within the context of spatial functionality. When users interact with architecturally designed spaces, they are exposed to a diverse and intense flow of perceptual data, including auditory perception. Various physical and socio-cultural factors affect this situation. The study of auditory perception of spaces is typically explored under the multidisciplinary fields of architectural acoustics, soundscape, multi-sensory interactions, and sense of place. However, while the sound design has been an established discipline in movie and video game literature since the early 20th century, it has yet to find recognition in architectural literature. Although the sound design has been integrated into product design since the 1990s, it has yet to be fully adopted in architectural and architectural acoustic literature. Therefore, the main objective of this thesis is to introduce a novel approach to the classification of sound sources based on sound design analysis and synthesis methods commonly used in the film and game industries for sound elements in the built environment. This approach will enable architects and designers to classify sound elements in the built environment based on the functional requirements of spaces. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Architecture |
tr_TR |
dc.subject |
Multi-Sensory Experience |
tr_TR |
dc.subject |
Sound Design |
tr_TR |
dc.subject |
Built Environment |
tr_TR |
dc.subject |
Mimarlık |
tr_TR |
dc.subject |
Çok Duyulu Deneyim |
tr_TR |
dc.subject |
Ses Tasarımı |
tr_TR |
dc.subject |
Yapılı Çevre |
tr_TR |
dc.title |
A multidisciplinary sound design framework for architectural design |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Mimari tasarım için disipliner bir ses tasarım modeli |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
98 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü |
tr_TR |