dc.contributor.author |
Taha, Anas
|
|
dc.date.accessioned |
2016-02-05T08:02:53Z |
|
dc.date.available |
2016-02-05T08:02:53Z |
|
dc.date.issued |
2014-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/722 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez Venedik Taciri eserinde bilhassa Shylock ve Portia karakterlerindeki adalet ve merhamet kavramlarını ele almaktadır. Yahudi kendi arzusunu gerçekleştirmek için adaleti kullanmakta, Portia ise mahkemedeki dönüş noktasına kadar Shylock'a çok fazla merhamet gösternektedir. Giriş bölümünde Yunan felsefesi, mitoloji ve adalet ve merhamet hakkındaki yasaları ele alan özel bir bölüm bulunmaktadır. Sheakespeare'e göre "merhamet"in ne kadar değerli olduğunu görmek için Fırtına adlı esere de kısaca değinilmektedir. 1'inci bölüm adalet ve merhametin dini kavramlarını içermektedir. Bu bölüm karakterlerin davranış ve eylemleriyle İncil ve Tevrat'ın doktrinlerinin karşılaştırılmasını hakkındadır. Yine bu bölüm, ayrıca, Hristiyanlar ve Yahudilerle ilgili farklı perspektiflere Shakespeareci bir bakışın yanı sıra Avrupa'daki Yahudi yaşamının içinde bulunduğu durumu da içermektedir. 4'üncü bölümde Venedik Taciri'ndeki adalet ve merhamet imgelemi anlatılmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This thesis deals with the concepts of justice and mercy in The Merchant of Venice, especially in the characters of Shylock and Portia. The Jew, who seeks for revenge through using justice to achieve his desire, and Portia, who shows a lot of mercy to Shylock, till her turning point in the court, that led to change the destiny of many characters. There is a special part in the introduction which is dealing with Greek philosophy, mythology, and law about justice and mercy, in addition to a quick reading of The Tempest in order to see how much 'mercy' is valuable according to Shakespeare. Chapter I contains the religious concepts of justice and mercy. It is about comparing the doctrines of The Bible and The Torah with the behaviors and acts of the characters. The Chapter also contains a Shakespearean view of different perspectives concerning the Christians and Jews, in addition to the circumstances of Jewish life in Europe. Chapter IV contains the imagery of Justice and Mercy in The Merchant of Venice. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Shylock |
tr_TR |
dc.subject |
Adalet |
tr_TR |
dc.subject |
Yahudilik |
tr_TR |
dc.subject |
Portia |
tr_TR |
dc.subject |
Merhamet |
tr_TR |
dc.subject |
Hristiyanlık |
tr_TR |
dc.subject |
Shylock |
tr_TR |
dc.subject |
Justice |
tr_TR |
dc.subject |
Judaism |
tr_TR |
dc.subject |
Portia |
tr_TR |
dc.subject |
Mercy |
tr_TR |
dc.subject |
Christianity |
tr_TR |
dc.title |
Justice and mercy in The Merchant of Venice |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Venedik Taciri eserindeki adalet ve merhamet |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
59 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Bölümü |
tr_TR |