Özet:
Dünyaca ünlü markaları, ‘Made in Germany’ kalitesine duyulan güven, planlama, verimlilik, inovasyon,uzmanlık ve teknik yeteneklere dayalı katı yönetim yaklaşımı ile ön plana çıkan Almanya, güçlü ekonomisiolan, etkili bir Avrupa ülkesidir. Alman kültürü, tarihsel arka plandan etkilenmektedir. Ayrıca, 2.DünyaSavaşı sonrası artan işgücü ihtiyacı nedeniyle yapılan göçmen iş gören alımları dolayısıyla hem toplumhem de iş yaşamında çok kültürlülük de söz konusudur. Böyle bir bağlamda, Alman iş örgütleri ve örgütkültürü nasıl şekillenmiştir?Almanya’nın tarihsel gelişimi bağlamında ulusal kültürün örgüt kültürüne etkilerini ve yönetim, istihdamve insan kaynakları yönetimi uygulamalarına yansımalarını değerlendirmeyi amaçlayan bu derlemeçalışmasında, ulusal kültürel boyutların Alman örgüt kültürünü etkilediği belirlenmiştir. Bir diğer bulgu,önemli tarihsel dönemlerde yaşanan olayların kültür, istihdam, yönetim ve insan kaynakları yönetimiüzerinde etkili olduğu yönündedir.