DSpace Repository

Çocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Altıntaş, Taygur Tansen
dc.contributor.author Yıldız Bıçakçı, Müdriye
dc.date.accessioned 2024-03-04T11:14:26Z
dc.date.available 2024-03-04T11:14:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Altıntaş, T.T.; Yıldız Bıçakçı, M. (2018). "Çocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", The Journal of Academic Social Science Studies. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7451
dc.description.abstract Bu araştırmada, alt ve üst sosyo-ekonomik düzeye sahip çocukların problem çözme becerilerinin incelenmesi amaçlanmış, alt ve üst sosyo ekonomik düzeyde (SED) bulunan çocukların cinsiyetinin, kardeş sayısının, anne baba öğrenim düzeyinin ve anne baba yaşının problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara ili Çankaya ve Mamak ilçelerinde bulunan, beşinci sınıfa devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 285 çocuk oluşturmuştur. Bu araştırmanın amacına uygun veriler elde edilebilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Genel Bilgi Formu”, çocukların problem çözme becerilerini ölçmek için Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen ve Kardaş, Anagün ve Yalçınoğlu (2014) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirmesinde, alt ve üst sosyoekonomik düzeydeki çocukların problem çözme becerilerine bazı değişkenlerin etkisini belirlemek için Çift Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, sosyo ekonomik düzeyin çocukların problem çözme becerilerine yönelik puanları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Buna göre alt sosyoekonomik düzeye sahip çocukların üst sosyoekonomik düzeye sahip çocuklardan daha yüksek problem çözme becerilerine sahip olduğunu ortaya çıkmıştır. Okuduğu okulun, cinsiyetin, kardeş sayısının, anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi ve anne yaş değişkenlerinin farklılık yaratmadığı belirlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.9761/JASSS7782 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Problem Çözme Becerileri tr_TR
dc.subject Sosyo-Ekonomik Durum tr_TR
dc.subject Ebeveyn Öğrenim Durumu tr_TR
dc.subject Kardeş Sayısı tr_TR
dc.subject Cinsiyet tr_TR
dc.title Çocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal The Journal of Academic Social Science Studies tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record