Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öner, Uğur
dc.date.accessioned 2016-02-15T11:31:26Z
dc.date.available 2016-02-15T11:31:26Z
dc.date.issued 2007-05
dc.identifier.citation ÖNER, U., (2007). Bibliyoterapi. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 7, pp.133-150 tr_TR
dc.identifier.issn 1309-6788
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/751
dc.description.abstract Bibliotherapy as a counceling technique is, in short, a way of bringing together the right person with the right book at the right time. Using books in psyhological counceling has a long history. Bibliotherapy starts when the reader catches the dynamic relationship between the story and his/her personality, and progresses on the following three stages which are defined as (1) identification and reflection (2) catharsis and (3) gaining insight and integration. Bibliotherapy begins with the preparation stage during which the councelor must choose the right books. Eventhough it sounds to be an easy technique of counceling, it is important for psychological councelors and educators to be efficient in implementing bibliotherapy. They must clarify their aims and they must also be aware of the limitations of this technique. In this article, the importance of stories in human life and its usage as a a means of counceling through bibliotherapy are defined tr_TR
dc.description.abstract Bibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitabı buluşturmak olarak tanımlanabilir. Kitapların psikolojik danışma sürecinde kullanılması oldukça eski bir geçmişe dayanır. Öyküyle okuyucunun kişiliği arasında dinamik bir ilişki kurulması ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim ve yansıtma, (2) Arınma( katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulayıcı- lar için hazırlık ve kitap seçimi aşamaları yer alır. Kolay bir yöntem gibi algılanmasına karşın, bu yöntemi uygulayacak psikolojik danışman ve öğretmenlerin bazı yeterliklere sahip olması, hangi amaçlarla nasıl uygulanacağını iyi bilmesi , sınırlılıkları dikkate alması gereklidir. Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullanımı ile öykülerin insan yaşamındaki yeri ve önemi sunulmuştur tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.title Bibliyoterapi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Journal of Arts and Sciences tr_TR
dc.contributor.authorID 113200 tr_TR
dc.identifier.issue 7 tr_TR
dc.identifier.startpage 133 tr_TR
dc.identifier.endpage 150 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster