DSpace@Çankaya

Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uğur, Öner
dc.contributor.author Yeşilyaprak, Binnur
dc.date.accessioned 2024-03-07T08:47:37Z
dc.date.available 2024-03-07T08:47:37Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Uğur, Öner; Yeşilyaprak, Binnur. "Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma", II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Ankara Üniversitesi, Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, pp.559-565, 2007. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7520
dc.description.abstract Bibliyoterapi, doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitab› buluşturmak olarak tan›mlanabilir. Kitaplar›n psikolojik dan›şma sürecinde kullan›lmas› oldukça eski bir geçmişe dayan›r. Öyküyle okuyucunun kişiliği aras›nda dinamik bir ilişki kurulmas› ile başlayan bu süreç 3 evrede gerçekleşir. (1) Özdeşim ve yans›tma, (2) Ar›nma( katarsis), (3) içgörü ve bütünleşme. Bu evreler öncesinde uygulay›c›- lar için haz›rl›k ve kitap seçimi aşamalar› yer al›r. Kolay bir yöntem gibi alg›lanmas›na karş›n, bu yöntemi uygulayacak psikolojik dan›şman ve öğretmenlerin baz› yeterliklere sahip olmas›, hangi amaçlarla nas›l uygulanacağ›n› iyi bilmesi , s›n›rl›l›klar› dikkate almas› gereklidir. Bu makalede, bibliyoterapi yönteminin kullan›m› ile öykülerin insan yaşam›ndaki yeri ve önemi sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Bibliotherapy as a counceling technique is, in short, a way of bringing together the right person with the right book at the right time. Using books in psyhological counceling has a long history. Bibliotherapy starts when the reader catches the dynamic relationship between the story and his/her personality, and progresses on the following three stages which are defined as (1) identification and reflection (2) catharsis and (3) gaining insight and integration. Bibliotherapy begins with the preparation stage during which the councelor must choose the right books. Eventhough it sounds to be an easy technique of counceling, it is important for psychological councelors and educators to be efficient in implementing bibliotherapy. They must clarify their aims and they must also be aware of the limitations of this technique. In this article, the importance of stories in human life and its usage as a a means of counceling through bibliotherapy are defined tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.title Bibliyoterapi: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Çocuk Edebiyatından Yararlanma tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildiriler Kitabı tr_TR
dc.contributor.authorID 113200 tr_TR
dc.identifier.startpage 559 tr_TR
dc.identifier.endpage 565 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster