DSpace Repository

Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching

Show simple item record

dc.contributor.author İnal, Bülent
dc.date.accessioned 2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.available 2016-03-15T13:30:30Z
dc.date.issued 2006-05
dc.identifier.citation İNAL, B., (2006). Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, Sayı: 5, pp.19-29 tr_TR
dc.identifier.issn 1309-6788
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/765
dc.description.abstract Türkiye’de yabancı dil öğretimi büyük ölçüde ders kitaplarına bağlı olarak sürdürülmekte ve pek çok okulda ders kitapları etkin bir dil öğretiminin tek öğesi olarak kabul edilmektedir. Bir çok özel ve devlet okulunda kitap seçimleri her zaman bilimsel ölçütlerle yapılmadığı için alınan kararlar sonucunda, kullanılan materyaller dil öğretimine yeterli katkıda bulunmamakta ve program hedeflerine ulaşılamamaktadır. Ancak son yıllarda bir çok devlet, özel okulları ile üniversitelerde kitap seçimleri ile ilgili olumlu gelişmeler olmakta ders kitabı, materyal seçimi ve değerlendirmede bilimsel yöntem ve teknikler daha fazla kullanılmaktadır. Bu makalede ders kitabı seçimi ve söz konusu süreçteki önemli ölçütler sergilenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The English Language teaching practices in Turkey are based mainly on coursebooks and textbooks. In most schools, these books are viewed as the only resources necessary for an effective language-teaching program. The course book selection is usually not done according to any standartized criteria in most state and private schools and therefore, an inadequate selection can result in difficulties in implementing materials and even in the failure of a course. Recently some positive changes concerning this issue have been put into practice and fortunately, there are now more private and state schools and universities beginning to promote the use of scientific methods when evaluating and choosing the materials for their programs. In this article the coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration are described tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Ders Kitabı Seçimi tr_TR
dc.subject Seçim Ölçütleri tr_TR
dc.subject Öğrenme tr_TR
dc.subject Coursebook Selection tr_TR
dc.subject Selection Criteria tr_TR
dc.subject Learning tr_TR
dc.title Coursebook selection process and some of the most important criteria to be taken into consideration in foreign language teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences tr_TR
dc.contributor.authorID 16587 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 29 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Hazırlık Okulu tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record