dc.contributor.author |
Okur Tolun, Elif
|
|
dc.date.accessioned |
2024-03-25T13:02:08Z |
|
dc.date.available |
2024-03-25T13:02:08Z |
|
dc.date.issued |
2005-08-01 |
|
dc.identifier.citation |
Okur Tolun, Elif. (2005). "İktidar Masal Reklam", Cankaya University Journal of Arts and Sciences", Vol.1, No.3, pp.107-118. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1309-6761 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/7711 |
|
dc.description.abstract |
Bu makalede amaç, evrensel anlatı özelliği kazandığı ve toplumsal normlara uygun bir içeriği olduğu için sorgulanmadan kabul edilen ve kuşaklar arası süregelen masum bir masalın aslında ne kadar ideolojik ve taraflı olabileceği üzerinde durup, günümüze olan yansımaları ile tekrar tekrar nasıl üretildiği ve günlük hayatımızda nasıl bir rol oynadığı araştırılmıştır. Makalede örnek olarak “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” ile Hülya Avşar’ın oynadığı Molfix çocuk bezi reklam filmi ele alınmıştır. İnsan beynine farkında olmadan sessiz ve gizlice kodlanan iktidar ilişkileri ve kadının toplum içindeki ikincil konumuna dikkat çekilmiştir |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İktidar |
tr_TR |
dc.subject |
Masal |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.title |
İktidar Masal Reklam |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Cankaya University Journal of Arts and Sciences |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
107 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
118 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü |
tr_TR |