Çankaya Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, Covid-19 pandemisinin ortaya çıkması ile 30 Mart
2020 tarihi itibariyle eğitime uzaktan eğitim yöntemiyle devam etmek durumunda kalmıştır. Bu
süreçte, Bölüm müfredatında yer alan derslerin uzaktan eğitim modeline dönüştürülmesi için yoğun
bir çaba harcanmış ve detaylı bir hazırlık süreci yaşanmıştır. Müfredatın değiştirilmeden adapte
edilmesi gerekliliği nedeniyle, bu çalışma kapsamında uzaktan eğitime adaptasyon sürecinin kilit
aşamaları, eğitimin kalitesi ve sürdürülebilirliği tartışılmış, pandeminin, iç mimarlık eğitim sürecine olan
kısa vadeli etkileri ve lisans eğitim müfredatında yapılan adaptasyonları sunulmuştur. Buna ek olarak,
pandemi süreci nedeniyle ‘acil uzaktan eğitim’ ve ‘uzaktan eğitim’ şeklinde verilecek olan derslere
hazırlık, derslerin işleniş biçimi, sınav uygulamaları, öğrenci başarı durumları ve görüşleri de
aktarılmıştır. Öğrencilere uygulanan ön anket sonuçları, öğrencilerin ‘acil uzaktan eğitim’ sürecine
katılımlarının elektronik cihaz, program ve internet erişimi konuları kapsamında mümkün olduğunu ve
süreci köklü olarak etkileyecek aksaklıkların yaşanmayacağını ortaya koymuştur. Bunun dışında,
öğretim elemanlarından alınan ‘uzaktan eğitim’ ile ilgili geri bildirimlerin sonuçları, teorik derslerdeki
uzaktan eğitim sürecine adaptasyonun uygulamalı derslere göre belirgin olarak daha kısa sürede ve
kolay olduğunu göstermiştir.
With the emergence of the Covid-19 pandemic, the Department of Interior Architecture,
Çankaya University has been compelled to maintain education as distance education (through the
virtues of online utilities) as of March 30, 2020. During this process, an intensive effort was made to
convert the department's curriculum into a distance education model, and an extensive preparation
process was completed. The critical stages of the adaptation process to distance education, the
quality and sustainability of education, the short-term effects of the pandemic on the interior
architecture education process, and the adaptations of the undergraduate education curriculum
were presented due to the necessity of adapting the curriculum without changing it. Additionally,
due to the pandemic period, preparation for the courses to be given in the form of 'emergency
remote education' and 'distance education,' the way the courses are taught, exam practices,
students’ achievements and opinions were conveyed. The preliminary questionnaire administered
to the students revealed that participation in the ‘emergency remote education’ process is possible
within the scope of electronic device, program, and internet access issues, and also revealed that
there would be no problems with a significant impact on the process. Besides, feedback from
instructors on ‘distance education’ has revealed that adaptation to the distance education process
in theoretical courses is significantly shorter and easier in theoretical courses than in applied courses.