Özet:
Bu çalışmanın
amacı; havacılık bakım merkezlerinde görevli çalışanların iş tatmini düzeylerini
araştırmak, iş tatmini ile dokuz alt boyutu arasındaki ilişkileri incelemek ve demografik
faktörlerin iş tatminine ve alt boyutlarına etkilerini analiz etmektir. Bu
kapsamda, kamu ve özel kurum ve kuruluşların hava araçlarına bakım hizmeti
sağlayan Ankara’daki havacılık bakım merkezlerinde çalışan iş görenlere anket
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların; genel olarak işlerinden memnun
oldukları, özellikle ücret, ödül ve arkadaşlarına ilişkin tatmin düzeylerinin
ortalamanın üzerinde çıktığı görülmüştür. Diğer taraftan demografik
değişkenlerden cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, toplam çalışma süresi ve
unvan farklılıklarının çalışanların tatmin düzeyini önemli ölçüde etkilediği
tespit edilmiştir. Özellikle cinsiyet durumuna göre kadın ve erkek çalışanların
iş tatmininin alt boyutlarından “iletişim ve kariyer-yükselme” ile ilgili
algılarının farklı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışanların medeni durumuna (evli
veya bekâr olmalarına) göre iş tatmininin alt boyutlarından “iletişim, sosyal
haklar ve kariyer-yükselme” algılarının da farklılaştığı anlaşılmıştır.