Abstract:
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin yargıya
(Yargıtay) intikal eden suç kapsamındaki davranışlarının değerlendirilmesidir.
Tarama modelinde olan bu çalışmada “nitel” araştırma yöntemi tercih edilmiştir.
Bu çalışmada öğrencilerin 2004-2018 yılları arasındaki suçlarını tespit etmek
üzere mahkeme kararları üzerinde çalışıldığı için “doküman incelemesi” yöntemi
kullanılmış ve bu kapsamda öğrenciler hakkında açılan 34 dava incelenmiştir. Araştırmanın
sonunda öğrencilerin kişiye karşı suçlardan vücut dokunulmazlığına giren kasten
yaralama suçunu en fazla işlediği görülmüştür. En az işlenenin ise anayasal
düzene karşı işlenen suçlar olduğu görülmüştür. Araştırma sonucu getirilen
önerilerin bazıları şunlardır:
Okullarda
sosyal etkinliklere daha fazla ağırlık verilebilir. Öğrenciler başta sportif
etkinlikler olmak üzere ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal etkinliklere
yöneltildikleri zaman şiddet olaylarının azalacağı düşünülmektedir.
Okul girişlerinde metal detektörler kullanılması
durumunda öğrencilerin okula bıçak gibi yaralayıcı hatta öldürücü aletler
sokması engellenmiş olur-
Yapılan araştırma sonucunda cinsel istismarın daha
çok okul ortamında akran istismarı şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Dünyanın
birçok ülkesinde okullarda cinsel tacizleri önlemek adına çeşitli programlar
yürütülmektedir. Bu programların benzerleri Türkiye’de de uygulanmalıdır