DSpace Repository

Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.author Akagün Ergin, Elif
dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.date.accessioned 2024-04-25T07:42:21Z
dc.date.available 2024-04-25T07:42:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Özdemir, H.; Akagün Ergin, E.; Avcı, M.S. (2021). "Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.56, No.2, pp.1167-1189. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/7990
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkiye’de yayınlanan televizyon reklamlarındaki mesajlarda milli ve kültürel değerlerinkullanımına karşı genel tüketici tutumunu ve tüketicilerin bu reklamlardaki mesajlara karşı olası tepkileriniortaya koymaktadır. Televizyon reklamlarında milli ve kültürel değerlerin kullanımı, farklı çalışmalardafarklı boyutlar açısından ele alınmaktadır. Araştırmacıların genellikle içerik analizi yöntemini tercihettikleri bu alanda yazarlar, fenomenolojik desen ve derinlemesine mülakat tekniğini kullanmış, 13 sorudanoluşan bir soru formu ile, 11 katılımcı ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, tüketicilerinreklamlarda kültürel ve milli değerleri kullanan markalara karşı kendilerini daha yakın hissettiklerinigöstermiş ve buna ek olarak, tüketicilerin bu değerleri kullanmanın markaların kültürel ve milli değerleresaygı gösterdiği düşüncesi üzerinde birleştikleri görülmüştür. Bu duygu ve düşünceler, markalar içintüketici ile iletişimi çok daha kolay hale getirmekte ve markalar ile tüketiciler arasında pozitif bir bağoluşturmaktadır. Tüketicilerin kendi milli ve kültürel değerlerine saygı gösteren, bu değerleri yaşatmakiçin onlara destek olan markalara yakınlık duydukları, bu markaları savundukları ve ihtiyaçlarınıkarşılamak için bu markaları tercih ettikleri görülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.06.1613 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Milli ve Kültürel Değerler tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject Nitel Araştırma tr_TR
dc.subject Derinlemesine Mülakat tr_TR
dc.subject Markaya Karşı Tutum tr_TR
dc.subject Satın Alma Kararı tr_TR
dc.title Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.identifier.volume 56 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1167 tr_TR
dc.identifier.endpage 1189 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü; Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record