dc.contributor.author |
Özdemir, Handan
|
|
dc.contributor.author |
Avcı, Mustafa Serhat
|
|
dc.date.accessioned |
2024-04-25T07:43:05Z |
|
dc.date.available |
2024-04-25T07:43:05Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Özdemir, Handan, Avcı, Mustafa Serhat. (2019). "Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.54, No.1, pp.549-564. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2148-1237 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/7997 |
|
dc.description.abstract |
Zincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemenherkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğunrekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecekhatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik roloynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ilekarşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel biraraştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarketzincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ilederinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşanmüşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıklarısonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken,telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir marketsektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasınınmüşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1097 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet Hatası |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet Telafisi |
tr_TR |
dc.subject |
Marka İmajı |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri Tatmini |
tr_TR |
dc.subject |
Zincir Süpermarket |
tr_TR |
dc.title |
Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma) |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
116684 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
54 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
549 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
564 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü |
tr_TR |