DSpace Repository

Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Özmat, Demet
dc.date.accessioned 2024-05-14T07:44:47Z
dc.date.available 2024-05-14T07:44:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Özmat, Demet (2020). "Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.21, No.3, pp.1235-1253. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8230
dc.description.abstract Bu araştırmada, bugün Türkiye’de İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinde yaşanangüçlükleri öğretmenlerin gözünden tespit etmek, nedenlerini belirlemek ve çözümönerileri sunmak hedeflenmiştir. Bu nitel araştırmanın çalışma grubunu, Ankara iliMilli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde görev yapan 52 lise İngilizceöğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunun güvenirliğin hesaplanmasında elde edilen uyuşum yüzdesi .84 olarakhesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde MaxQda 12 programındanfaydalanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde; belirlenenkodlar ve temalar üzerinden frekans, yüzde değerleri belirlenmiş, doğrudan alıntılarayer verilerek açıklanmış ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları dört başlık altındagruplanarak incelenmiştir. Lise İngilizce öğretmenleri, dersin kaynakları ile ilgiliolarak, ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik olmadığını, kitaplardakietkinliklerin yetersiz olduğunu ve ders kitaplarının iletişim becerilerini kapsamadığınıifade etmişlerdir. Öğretimin niteliğine ilişkin, öğretmeni merkeze alan yöntem veteknikleri kullanmak zorunda kaldıklarını, sistemin sınav odaklı olmasından dolayıdil bilgisi ağırlıklı öğretim yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerle ilgili olarak;öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ve İngilizce öğretmenlerine yeteri kadar önemvermediklerini, İngilizce dersine ilgisiz ve isteksiz olduklarını, öğrencilerin sadecedersten geçer not almak amacı ile çalıştıklarını, asıl amaçlarının üniversiteye girişsınavı olmasından dolayı İngilizce öğrenmenin geri planda kaldığını belirtmişlerdir.Öğrenme iklimi ile ilgili olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin en sık yaşadığıproblemler; kalabalık sınıflar, disiplin problemleri, okullarda dil laboratuvarlarına veteknolojik donanımlara duyulan ihtiyaç olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak, yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinin kalitesini ve başarıyıartırmak için bu çalışmada ortaya çıkan zorlukların en aza indirilmesi önemlidir veçalışmada bu zorluklara yönelik öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.734985 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Foreign Language Learning tr_TR
dc.subject A Qualitative Research tr_TR
dc.title Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 17308 tr_TR
dc.identifier.volume 21 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1235 tr_TR
dc.identifier.endpage 1253 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, Hazırlık Okulu tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record