dc.contributor.author |
Akı, İrem E.
|
|
dc.date.accessioned |
2024-05-14T07:47:58Z |
|
dc.date.available |
2024-05-14T07:47:58Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Akı, İrem E. (2015). "Yabancı Irk Ve Millet İsimleriyle Soyadı Alınması Yasağı Ve Anayasa Mahkemesi", Türkiye Barolar Birliği Dergisi, No.121, pp.403-421. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1304-2408 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8235 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada Anayasa Mahkemesinin, Soyadı Kanununun 3.maddesinin anayasaya uygunluk denetimine ilişkin kararı ele alınacak ve üç problem üzerinde durulacaktır: 1) Anayasa Mahkemesi kadının soyadına ilişkin kararlarında olduğu gibi bu kararında da soyadı kullanımını Anayasanın 17. maddesi çerçevesinde değerlendirmekte ve soyadı kullanımının kişiye sıkı sıkıya bağlı bir hak olduğunu belirtmekte ancak kamu düzeni ve kamu yararı çerçevesinde kanun koyucunun bu konuyu düzenlemek konusunda takdir hakkı olduğunu iddia etmektedir. Oysaki Anayasanın 17. maddesi kamu düzenive kamu yararı gibi bir sınırlama nedeni öngörmemektedir. 2) Anayasa Mahkemesi itiraz konusu kuralın eşitlik ilkesine aykırı olup olmadığını incelerken, pek çok kararında olduğu gibi, haklı neden e başvurmakta ancak haklı neden in ne olduğunu açıklamamakta/ açıklayamamaktadır. 3) Mahkemenin uluslararası hukuku ele alış bi- çimi de problemli noktalar içermektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
tr_TR |
dc.title |
Yabancı Irk Ve Millet İsimleriyle Soyadı Alınması Yasağı Ve Anayasa Mahkemesi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Türkiye Barolar Birliği Dergisi |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
121 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
403 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
421 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü |
tr_TR |