DSpace@Çankaya

Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Dursun, Tolga
dc.date.accessioned 2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.available 2024-05-14T07:58:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Özsaçmacı, Bülent ; Dursun, T. (2022). "Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği", Fiscaoeconomia, Vol.6, No.2, pp.499-527. tr_TR
dc.identifier.issn 2564-7504
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8268
dc.description.abstract Pazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde "marka kişiliği" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.25295/fsecon.1075709 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Marka Kişiliği tr_TR
dc.subject Marka Tercihi tr_TR
dc.subject Emlak Sektörü tr_TR
dc.subject Hizmet Sektörü tr_TR
dc.title Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Fiscaoeconomia tr_TR
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 499 tr_TR
dc.identifier.endpage 527 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Dış Ticaret Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster