DSpace@Çankaya

Türkiye’de Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Taştepe, Taşkın
dc.contributor.author Öztürk Serter, Gülden
dc.contributor.author Yurdakul, Yeşim
dc.contributor.author Taygur Altıntaş, Tansen
dc.contributor.author Bütün ayhan, Aynur
dc.date.accessioned 2024-05-14T11:07:45Z
dc.date.available 2024-05-14T11:07:45Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Taştepe, Taşkın;...et.al. (2016). "Türkiye’de Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi", International Journal of Social Science, No.49, pp.501-514. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8336
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de okul öncesi dönemde kaynaştırma konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, YÖK Yayın Dokümantasyon Daire Başkanlığı tarafından arşivlenen ve tam metnine ulaşılabilen yirmi beş lisansüstü tez alınmıştır. Araştırma kapsamındaki tezler, doküman analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Lisansüstü tezlerden yirmi üçünün yüksek lisans ve ikisinin doktora tezi olduğu, lisansüstü tezlerde 2005 yılından itibaren artış olduğu ve araştırmaların 2010 yılında en fazla sayıya ulaştığı görülmektedir. Araştırmaya dâhil edilen lisansüstü tezlerden on dokuzu nicel, dördü nitel ve ikisinin hem nicel hem de nitel olduğu belirlenmiştir. Nicel desenin kullanıldığı lisansüstü tezlerde, en fazla betimsel yöntemin kullanıldığı dikkati çekerken, deneysel yöntem ile yapılan çalışmaların daha az sayıda olduğu görülmüştür. Araştırmada lisansüstü tezlerin ele aldığı çalışma konuları; "kaynaştırmaya yönelik görüş ve tutumlar", "kaynaştırma ortamında bulunan özel gereksinimi olan ve olmayan çocuklar", "kaynaştırma eğitim programlarının etkililiği", "kaynaştırma uygulamalarında öğretmenlerin değerlendirilmesi ve kaynaştırma ortamı" olarak belirlenmiştir. Araştırmada, en fazla kaynaştırmaya yönelik görüş ve tutumların incelendiği; kaynaştırma ortamında bulunan özel gereksinimi olan ve olmayan çocukların incelenmesinde en fazla sosyal duygusal gelişime odaklanıldığı; kaynaştırma eğitimi ile ilgili geliştirilen ve uygulanan eğitim programlarının etkili olduğu; kaynaştırma uygulamalarında öğretmenler ve kaynaştırma ortamının değerlendirilmesinde, öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığı ve kaynaştırma ortamının fiziksel açıdan yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.9761/JASSS3658 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Dönem tr_TR
dc.subject Özel Gereksinimli Çocuk tr_TR
dc.subject Kaynaştırma Eğitimi tr_TR
dc.subject Kaynaştırma Uygulaması tr_TR
dc.subject Kaynaştırma Ortamı tr_TR
dc.title Türkiye’de Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Social Science tr_TR
dc.contributor.authorID 344723 tr_TR
dc.identifier.issue 49 tr_TR
dc.identifier.startpage 501 tr_TR
dc.identifier.endpage 514 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster