DSpace@Çankaya

Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz Soylu, Meryem
dc.contributor.author Demiröz, Seva
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2024-12-03T11:44:08Z
dc.date.available 2024-12-03T11:44:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Yılmaz Soylu, Meryem; Demiröz, Seva; Akkoyunlu, Buket (2021). "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi", Journal of Computer and Education Research, Vol. 9, No. 17, pp. 17-198. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-2896
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8527
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.18009/jcer.838856 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dijital Ayak İzi tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Çevrimiçi Oyun tr_TR
dc.subject Cep Telefonu tr_TR
dc.title Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Computer and Education Research tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 17 tr_TR
dc.identifier.startpage 177 tr_TR
dc.identifier.endpage 198 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster