dc.contributor.author |
Dağhan, Gökhan
|
|
dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.date.accessioned |
2024-12-05T06:34:04Z |
|
dc.date.available |
2024-12-05T06:34:04Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket (2016). "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kullanım Sürekliliğini Yordayabilecek Yapılara İlişkin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Ege Eğitim Dergisi, Vol. 17, No. 1, pp. 198-224. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1307-4474 |
|
dc.identifier.issn |
1307-4474 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8531 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanım sürekliliğini yordayabilecek yapılara ilişkin bir ölçme aracı geliştirerek geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu bağlamda alanyazında yer alan ilgili kuramlar ve modeller doğrultusunda çalışma kapsamına alınacak 10 farklı yapıya karar verilmiştir. Söz konusu yapıları ölçebilecek maddeler uluslararası alanyazının desteğiyle belirlenmiş ve Türkçeye çevirileri gerçekleştirilmiştir. Dilsel eşdeğerliği ve kültürel adaptasyonu sağlanan ölçek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çevrimiçi dersler alan 246 öğrenciye uygulanmış ve araştırma verileri doğrulayıcı faktör analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları ölçeğin 10 faktörlü yapısının doğrulandığını ve ölçek yapılarının geçerli ve güvenilir ölçümler yapabileceğini göstermiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.12984/eed.61876 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Çevrimiçi Öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Kullanım Sürekliliği |
tr_TR |
dc.subject |
Ölçek Geliştirme |
tr_TR |
dc.title |
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kullanım Sürekliliğini Yordayabilecek Yapılara İlişkin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ege Eğitim Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
17 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
198 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
224 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |