dc.contributor.author |
Akkocaoğlu Çayır, Nihan
|
|
dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.date.accessioned |
2024-12-05T06:34:15Z |
|
dc.date.available |
2024-12-05T06:34:15Z |
|
dc.date.issued |
2016-04 |
|
dc.identifier.citation |
Akkocaoğlu Çayır, Nihan; Akkoyunlu, Buket (2016). "Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma", Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), Vol. 7, No. 2, pp. 97-133. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8532 |
|
dc.description.abstract |
Çocuklar için felsefe çocukların, bir metin, öykü ya da örnek olaydan yola çıkarak bilgi,
doğru, gerçek, güzel, adalet gibi felsefi kavramları bir yetişkin rehberliğinde tartışmalarıdır.
Bu araştırma çocuklar için felsefe eğitiminin, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerini bilişsel,
duyuşsal ve sosyal alanlarda nasıl etkilediğini tespit etmek amacıyla on dört hafta toplam
yirmi sekiz saat sürecinde nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Çocuklarla
felsefe yapmak üzere hazırlanan ders planları iki ayrı sınıfta, kırk sekiz öğrenciye, iki
öğretmen tarafından uygulanmıştır. Süreç sonunda öğrencilerde bilişsel alanda, felsefe, felsefe
soruları ve filozofların özelliklerini anlama, kavramlar arası ilişki kurma, kavramları günlük
hayatla ilişkilendirme, düşünme hatalarını kavrama, düşünmeye yönelme, farklı açılardan
düşünme gibi değişimler gözlemlenmiştir. Duyuşsal alanda ise filozoflardan, felsefeden
hoşlanma ve kavramlara yönelik farkındalıklar söz konusu olmuştur. Sosyal alanda ise
öğrencilerin sorun çözme ve birbirlerini tanımaları noktasında değişimler yaşanmıştır.
Çocuklar için felsefe, okul öncesinden liseye kadar farklı yaş düzeylerindeki pek çok dersin
programlarıyla bütünleştirilebilir ya da ayrı bir ders olarak okutulabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17569/tojqi.91449 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuklar İçin Felsefe |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul Öğrencileri |
tr_TR |
dc.subject |
Düşünme Becerileri |
tr_TR |
dc.title |
Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
97 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
133 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |