DSpace@Çankaya

Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akkocaoğlu Çayır, Nihan
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2024-12-05T06:34:15Z
dc.date.available 2024-12-05T06:34:15Z
dc.date.issued 2016-04
dc.identifier.citation Akkocaoğlu Çayır, Nihan; Akkoyunlu, Buket (2016). "Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma", Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), Vol. 7, No. 2, pp. 97-133. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8532
dc.description.abstract Çocuklar için felsefe çocukların, bir metin, öykü ya da örnek olaydan yola çıkarak bilgi, doğru, gerçek, güzel, adalet gibi felsefi kavramları bir yetişkin rehberliğinde tartışmalarıdır. Bu araştırma çocuklar için felsefe eğitiminin, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerini bilişsel, duyuşsal ve sosyal alanlarda nasıl etkilediğini tespit etmek amacıyla on dört hafta toplam yirmi sekiz saat sürecinde nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Çocuklarla felsefe yapmak üzere hazırlanan ders planları iki ayrı sınıfta, kırk sekiz öğrenciye, iki öğretmen tarafından uygulanmıştır. Süreç sonunda öğrencilerde bilişsel alanda, felsefe, felsefe soruları ve filozofların özelliklerini anlama, kavramlar arası ilişki kurma, kavramları günlük hayatla ilişkilendirme, düşünme hatalarını kavrama, düşünmeye yönelme, farklı açılardan düşünme gibi değişimler gözlemlenmiştir. Duyuşsal alanda ise filozoflardan, felsefeden hoşlanma ve kavramlara yönelik farkındalıklar söz konusu olmuştur. Sosyal alanda ise öğrencilerin sorun çözme ve birbirlerini tanımaları noktasında değişimler yaşanmıştır. Çocuklar için felsefe, okul öncesinden liseye kadar farklı yaş düzeylerindeki pek çok dersin programlarıyla bütünleştirilebilir ya da ayrı bir ders olarak okutulabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17569/tojqi.91449 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuklar İçin Felsefe tr_TR
dc.subject İlkokul Öğrencileri tr_TR
dc.subject Düşünme Becerileri tr_TR
dc.title Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 97 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster