DSpace Repository

Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Sürdürülebilir Kullanımına İlişkin

Show simple item record

dc.contributor.author Dağhan, Gökhan
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2024-12-05T06:34:24Z
dc.date.available 2024-12-05T06:34:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket (2016). "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Sürdürülebilir Kullanımına İlişkin", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 31, No. 2, pp. 28-299. tr_TR
dc.identifier.issn 2536-4758
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8533
dc.description.abstract Kuramsal temellerini sürdürülebilirlik alan yazınından alan bu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamlarının sürdürülebilir kullanımı üzerinde etkisi olabilecek yapıları öğrencilerin bakış açısıyla incelemek ve bu ortamların kullanımında sürdürülebilirliğin sağlanabilmesine yönelik olarak ilgili alan yazına katkı sağlamaktır. Bu amaca yönelik olarak nitel bir araştırma yürütülmüş ve çalışma olgu bilimsel (fenomenolojik) desenle tasarlanmıştır. Araştırma verileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çevrimiçi öğrenme ile yürütülen bir dersi alan 9 öğrenci ile gerçekleştirilen görüşme kayıtlarından elde edilmiştir. Nitel bulgulara erişebilmek amacıyla bir görüşme formu hazırlanmış ve öğrencilerle belirlenen zamanlarda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilginin niteliğinin, ortamın etkisinin, ortam değişkenlerinin ve öğrencilerin kendi içsel bazı yapılarının sürdürülebilirlik üzerinde etkisi olan kategoriler olduğunu ortaya koymuştur. Bu kategoriler altında bilgi kalitesi, kullanılabilirlik, sistemin kalitesi, hizmetin kalitesi, doyum, tutum, etkileşim tercihi, öğretmen isteği, yönlendirme ihtiyacı ve esneklik şeklinde adlandırılan kodlara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgu ve sonuçlar doğrultusunda araştırmaya ve uygulamaya yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Sürdürülebilir Kullanımına İlişkin tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 31 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 280 tr_TR
dc.identifier.endpage 299 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record