DSpace Repository

Öğretmen ve Yöneticilerin Etkileşimli Tahta ve Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Yaklaşımları ve Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Dağhan, Gökhan
dc.contributor.author Nuhoğlu Kibar, Pınar
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.contributor.author Atanur Başkan, Gülsün
dc.date.accessioned 2024-12-05T06:34:31Z
dc.date.available 2024-12-05T06:34:31Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Dağhan, Gökhan...et al (2015). "Öğretmen ve Yöneticilerin Etkileşimli Tahta ve Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Yaklaşımları ve Görüşleri", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, Vol. 6, No. 2, pp. 399-417. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-4653
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8535
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı FATİH projesiyle birlikte okullarda dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarlarla ilgili olarak, yöneticilerin ve farklı alanlarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin ve bu teknolojilerin kullanımlarına yönelik yaklaşımlarının belirlenmesidir. Araştırma FATİH projesinin uygulandığı okullarda görev yapan 32 yönetici ve 36 öğretmenle yürütülmüştür. Öğretmen ve yönetici formu olmak üzere farklı açık uçlu sorulardan oluşan anket katılımcılara yöneltilmiş, veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Yöneticiler derslerin bu teknolojilerle desteklenerek işlenmesi ile etkili öğrenmelerin sağlanacağını; daha kısa zamanda daha verimli dersler işleneceğini; motivasyon ilgi ve katılımın olumlu yönde etkileneceğini belirtmektedirler. Öğretmenler ise, söz konusu teknolojilerin kullanımının, öğrencilerin derse yönelik ilgilerini arttıracağını ve farklı türden becerilerin gelişimine katkı getireceğini ileri sürmektedirler. Söz konusu teknolojilerin kullanımı ile ilgili en büyük problemin yeterli elektronik içerik olmayışından kaynaklandığı görülmektedir. Bu problemin çözümü noktasında öğretmenlere kendi elektronik ders içeriklerini hazırlama becerisi kazandıracak nitelikte “uygulamalı” eğitimler verilmesi önerilebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16949/turcomat.42868 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject FATİH Projesi tr_TR
dc.subject Etkileşimli Tahta tr_TR
dc.subject Tablet Bilgisayar tr_TR
dc.subject Öğretmen ve Yönetici tr_TR
dc.title Öğretmen ve Yöneticilerin Etkileşimli Tahta ve Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Yaklaşımları ve Görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 399 tr_TR
dc.identifier.endpage 417 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record