dc.contributor.author |
Dağhan, Gökhan
|
|
dc.contributor.author |
Nuhoğlu Kibar, Pınar
|
|
dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.contributor.author |
Atanur Başkan, Gülsün
|
|
dc.date.accessioned |
2024-12-05T06:34:31Z |
|
dc.date.available |
2024-12-05T06:34:31Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Dağhan, Gökhan...et al (2015). "Öğretmen ve Yöneticilerin Etkileşimli Tahta ve Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Yaklaşımları ve Görüşleri", Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, Vol. 6, No. 2, pp. 399-417. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1309-4653 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8535 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı FATİH projesiyle birlikte okullarda dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarlarla ilgili olarak, yöneticilerin ve farklı alanlarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin ve bu teknolojilerin kullanımlarına yönelik yaklaşımlarının belirlenmesidir. Araştırma FATİH projesinin uygulandığı okullarda görev yapan 32 yönetici ve 36 öğretmenle yürütülmüştür. Öğretmen ve yönetici formu olmak üzere farklı açık uçlu sorulardan oluşan anket katılımcılara yöneltilmiş, veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Yöneticiler derslerin bu teknolojilerle desteklenerek işlenmesi ile etkili öğrenmelerin sağlanacağını; daha kısa zamanda daha verimli dersler işleneceğini; motivasyon ilgi ve katılımın olumlu yönde etkileneceğini belirtmektedirler. Öğretmenler ise, söz konusu teknolojilerin kullanımının, öğrencilerin derse yönelik ilgilerini arttıracağını ve farklı türden becerilerin gelişimine katkı getireceğini ileri sürmektedirler. Söz konusu teknolojilerin kullanımı ile ilgili en büyük problemin yeterli elektronik içerik olmayışından kaynaklandığı görülmektedir. Bu problemin çözümü noktasında öğretmenlere kendi elektronik ders içeriklerini hazırlama becerisi kazandıracak nitelikte “uygulamalı” eğitimler verilmesi önerilebilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.16949/turcomat.42868 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
FATİH Projesi |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşimli Tahta |
tr_TR |
dc.subject |
Tablet Bilgisayar |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen ve Yönetici |
tr_TR |
dc.title |
Öğretmen ve Yöneticilerin Etkileşimli Tahta ve Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Yaklaşımları ve Görüşleri |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
399 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
417 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |