DSpace@Çankaya

Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kullanım Sürekliliğini Yordayabilecek Yapılara İlişkin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dağhan, Gökhan
dc.contributor.author Akkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned 2024-12-05T06:34:44Z
dc.date.available 2024-12-05T06:34:44Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Dağhan, Gökhan; Akkoyunlu, Buket (2016). "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kullanım Sürekliliğini Yordayabilecek Yapılara İlişkin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Ege Eğitim Dergisi, Vol. 17, No. 1, pp. 198-224. tr_TR
dc.identifier.issn 1307-4474
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/8540
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanım sürekliliğini yordayabilecek yapılara ilişkin bir ölçme aracı geliştirerek geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu bağlamda alanyazında yer alan ilgili kuramlar ve modeller doğrultusunda çalışma kapsamına alınacak 10 farklı yapıya karar verilmiştir. Söz konusu yapıları ölçebilecek maddeler uluslararası alanyazının desteğiyle belirlenmiş ve Türkçeye çevirileri gerçekleştirilmiştir. Dilsel eşdeğerliği ve kültürel adaptasyonu sağlanan ölçek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çevrimiçi dersler alan 246 öğrenciye uygulanmış ve araştırma verileri doğrulayıcı faktör analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları ölçeğin 10 faktörlü yapısının doğrulandığını ve ölçek yapılarının geçerli ve güvenilir ölçümler yapabileceğini göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.12984/eed.61876 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çevrimiçi Öğrenme tr_TR
dc.subject Kullanım Sürekliliği tr_TR
dc.subject Ölçek Geliştirme tr_TR
dc.title Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kullanım Sürekliliğini Yordayabilecek Yapılara İlişkin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ege Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 8539 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 198 tr_TR
dc.identifier.endpage 224 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster