Abstract:
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyini belirlemektir. Öğretmen adaylarının halihazirda sahip oldukları sayısal yetkinlik düzeyini ortaya koyabilmek için betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma toplam 754 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri Akkoyunlu, Yılmaz Soylu ve Çağlar (2010) tarafından geliştirilen sayısal yetkinlik ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyi farkındalık boyutunda yüksek iken, motivasyon teknik erişim ve yetkinlik boyutlarında orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Erkek öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyleri kız öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyleri fen bilgisi, sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarından yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.