dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.date.accessioned |
2025-01-14T12:17:13Z |
|
dc.date.available |
2025-01-14T12:17:13Z |
|
dc.date.issued |
2013-01-27 |
|
dc.identifier.citation |
Akkoyunlu, Buket (2013). "SAYISAL YETKiNLiK", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 21. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2822-3535 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/8558 |
|
dc.description.abstract |
Say1sal teknolojiler hlZia geliJmektedir. Bilgi patlamas1 karJlsmda bireylerlkurumlar say1sal
yetkinlige sahip olmabd1r. Say1sal olarak yetkin ve uyumlu hale gelmek, say1sal teknoloji/erin
potansiyel/erinden en iyi Jekilde faydalanmak anlamma gelmektedir. Bu railJmada, yetkinlik
si!zciigii, bireylerin kendileri i9in i!nem/i alan
§eylerin farlanda olma ve i!nemli alan iJ[eri yapma; bireylerin kendi yaJamlan ve revreleri
iizerinde kontrol sahibi alma yetisi anlammda kul/amlmaktadlY. Say1sal teknolojiler, bireylerin
bilgi toplumunda katlilmcl rol oynamalanm ve kendilerini ifade etmek irin yeni beceriler
edinmelerini zorunlu lalmlJ ve hatta onlara reJitli olanaklar saglamlJtlY. BUJka bir deyiJle,
say1sal teknoloji/ere sahip alma ve kullanabi/menin i!tesinde say1sal yetkinlik Onem kazanmz§tzr.
Ancak, sayzsal teknolojilerin kullammz sadece eri§im ve kullamm boyutuyla ele almmamabd r. Say1sal
yetkinlik, say1sal teknolojileri biiyiik miktarlarda iiretilmekte alan bilginin irinden ihtiyar
duyulan bilgiye eriJme arac1 olarak kullamp, ulaJlian bilgiyi anlama, degerlendirme ve bilgi
iiretme becerilerini de irermektedir. Bireylere say1sal yetkinlik kazandmlabilmek i9in gereken dart
bileJen farlandabk, motivasyon, teknik eri#m ve yetkinlikdir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sayısal Yetkinlik |
tr_TR |
dc.subject |
Sayısal Bölünme |
tr_TR |
dc.subject |
Sayısal Uçurum |
tr_TR |
dc.title |
SAYISAL YETKiNLiK |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
21 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |